Senaste nytt

Vad tycker vi om Resecentrumgruppen?

Det har hänt en gång att jag inte fick något bekräftelsemejl efter att jag hade betalt med banköverföring. Jag slängde iväg ett email och fick bekräftelsen inom en timme. Jag har aldrig haft problem med att få bokningsreferens eller biljettnummer av dem.

Jag tror inte deras ombokningspolicy hjälper dig så mycket, jag är ganska säker på att de aldrig skulle boka om dig till ett annat bolag.

Jag har varit med om att en Turkish Airlines-flygning fick ändrade flygtider. Jag minns att jag tjatade och tjatade med resebyrån (A&B Travel) om att jag ville ta ett ett senare flyg istället för ett tidigare flyg, som jag automatiskt hade blivit ombokad till. Det var jättesvårt att ändra enligt dem och de jämrade sig och beklagade sig. Då ringde jag Turkish Airlines direkt och inom en minut hade de ändrat flyg enligt mina önskemål.

Som du säger så är 7000 ändå en hel del pengar. Det jag skulle göra om jag valde att boka med RCG är att ändå se till att betala med kreditkort för att få lite extra skydd den vägen. Det billigaste pris man får på dessa resebyråer förutsätter ofta att man gör en direktbetalning via Internetbank, men jag tycker att det är värt några extra kronor att få betala med kreditkort (tyvärr verkar RCG dock inte ta Amex).

20170915_202002.jpg

Det här ser ju onekligen intressant ut. Kan detta stämma? Att de som resebyrå överlåter till flygbolaget att lösa detta? I så fall skulle det vara en guldgruva

Ja, de frånsäger sig allt ansvar. Det är ingen guldgruva, det är faktiskt så att de säljer biljetter till förlust om man inte köper till någon extratjänst (servicepaket, försäkring, sittplatsbokning, etc).

Det får bli ett episkt lol som avslut på denna tråd. De annonserade priserna både av RCG samt en annan aktör var påhittade/ ej uppdaterade. Försökte mig på en skenbokning och i sista steget ändrades priset ca 2500kr uppåt med en sorglig ursäkt om att priserna inte var uppdaterade. Lustigt nog ligger priset på samtliga datum inom radien av i alla fall en månad fel. Trist, men som man säger, när det är för bra för att vara sant, så är det nog det!

Jag har haft problem med RCG tidigare som slutade i att jag fick köpa ny biljett och inte fick pengar tillbaka. Detta var från Taiwan till Mongoliet ToR med 3-4 olika bolag.
Men bokade en ny resa igår med den ARN-EWR med sas. Fick bekräftelse och syntes på mitt sas konto efter 4min. Så om det är med samma bolag och du har status tror jag det är ganska safe.

Det får bli ett episkt lol som avslut på denna tråd. De annonserade priserna både av RCG samt en annan aktör var påhittade/ ej uppdaterade. Försökte mig på en skenbokning och i sista steget ändrades priset ca 2500kr uppåt med en sorglig ursäkt om att priserna inte var uppdaterade. Lustigt nog ligger priset på samtliga datum inom radien av i alla fall en månad fel. Trist, men som man säger, när det är för bra för att vara sant, så är det nog det!

Flera anledningar till att det är väldigt länge sedan jag bokade via en resebyrå (bortsett från jobbet), men jag minns att det ALLTID var som du skriver här, och det visades först i sista steget när all information, passagerarnamn, kreditkortsnummer etc. var ifyllt. Ville man ändra då man upptäckte att priset ändras fick du gå igenom samma trams igen. AmEx är väl en av få där det inte ändras i sista steget.

Flera anledningar till att det är väldigt länge sedan jag bokade via en resebyrå (bortsett från jobbet), men jag minns att det ALLTID var som du skriver här, och det visades först i sista steget när all information, passagerarnamn, kreditkortsnummer etc. var ifyllt. Ville man ändra då man upptäckte att priset ändras fick du gå igenom samma trams igen. AmEx är väl en av få där det inte ändras i sista steget.
Instämmer. Kom på mig själv i den stunden att jag en gång långt tillbaka i tiden kikat på RCGs sida och då råkat för samma sak. Nu är det inget jag kan konstatera som faktum men får en överväldigande känsla att dessa "sken" priser sätts ofta i ett system. Personligen tycker jag väl att det 2017 är rätt kast att ändra priserna i sista steget av en bokning och skylla på ej uppdaterade priser.

Toppen