Senaste nytt

Vad tycker ni om nya glasen i SAS lounger?

Ar inte jatteimponerad av de nya glasen, de vager valigt lite- jag gillar lite tyngd i glasen. For vatten fungerar glaset OK men jag hade nog hellre haft ett olglas for ol, ett vinglas for vin, ett whiskyglas for whisky och ett cognacsgkas for cognac. Men man kan inte fa allt!

20150314_044205.jpg

Efter man befinner sig på torra land och inte ombord på ett flygplan med oerhört begränsade resurser vad gäller utrymme, viktbegränsningar osv så upphör jag inte att förvånas över att man inte kan få till flera diverse glas för olika drycker istället för att köra enligt principen ett glas till allt.

Står det SAS på glasen?

Det står Orrefors.

Trist. Då är det inget samlarobjekt.

Jag hoppas att SAS ägodelar får stanna hos dem själva; allt annat är stöld! Men egentligen undrar jag inte om text med Orrefors är snäppet värre än SAS-brand vilket bara intresserar enstaka tokstollar, medan Orrefors kan attrahera många fler även om man givetvis får hoppas på att loungebesökare överlag inte stoppar på sig glas det första de gör… :cool:

Att ta med sig ett glas från loungen på utresan, kånka runt på det samt få med det hem igen utan att det gått i tusen bitar, är alldeles för omständigt för att ens börja fundera på det...

Toppen