Senaste nytt

Vad tycker ni om Malmö Aviation?

Jag är nästan uteslutande en SASperson har jag märkt, men p.g.a. flytt av jobbet i Stockholm så kommer Bromma att bli ett rätt attraktivt alternativ (13 minuter från Bromma mot 50 minuter från Arlanda till nya kontoret).

Vad tycker ni andra om MA? Funkar bra? Negativa sidor jämfört med SAS? Positiva sidor?

13 kontra 50 minuter, för mig skulle det vara en "no brainer" oavsett bolag, dessutom tjänar man en hel del tid vid incheckning.

Åker ju varje vecka med SAS men nån gång ibland blir det Malmö Aviation. Från Sturup är det ingen skillnad men när man kommer till Bromma och ska vandra den långa vägen in till terminalbyggnaden i ösregn känns det inte bra. Taxikön är också kaotisk när alla står i det trånga utrymmet och verkar slåss om förbokade taxi som borde vara på plats.
På vägen hem står man bland flera hundra människor i avgångshallen och alla köar för man har ingen seating. Det gäller alltså att vara snabbast på 500-meterslöpningen i regnet till planet om man vill ha bra plats eller sitta ihop om man är två.
Annars är det bra :).
Som Malmöbo skulle jag gärna skriva mer positivt men...

För mig ligger Bromma väldigt behändigt till så jag flyger gärna därifrån när jag har möjlighet. Att reducera en transporttid från 50 minuter till 13 minuter känns som ett ganska enkelt beslut om man reser mycket och har dåligt med tid.

I övrigt satsar Malmö Aviation på att vara ett fullservicebolag med lounger på alla flygplatser de trafikerar och gratis frukost/fika/lättare måltid på alla flygningar. Varma handdukar erbjuds alltid också innan landning. Så visst är det ganska trevligt rent servicemässigt.

Jag flög två gånger förra helgen utan Varma handdukar ...
Där ser man, det har varit lite av en signaturgrej hos Malmö Aviation och något som funnits i åtminstone ett decennium. Varma handdukar brukar delas ut ungefär samtidigt som man påbörjar inflygningen, ca 10-15 minuter före landning.

Toppen