Senaste nytt

Vad tycker ni om Google Flights?

Gillade också "Flyget ofta försenat.." men det verkar som att de bara mäter försening som 30 minuter.

Ogillar däremot det man hittar under det lilla (i) "Sponsrad", dvs man kan inte lita på att sökresulatet är det man verkligen ville ha. Och att inte alla priser visas, utan att vissa bolag har länken "Kontrollera priset på vår partnersajt". Gäller tex Finnair, men jag gissar att även andra bolag kan köpa plats.

Känns lite som att Google som vanligt levererar det "mest relevanta resultatet" = den som betalat Google för att komma högst upp.

• Gilla
Reactions: pep
Prova Orbitz, samma sök men utan sponsrade svar. Det är ju några år sedan Google köpte bolaget som gör sökmotorn åt Orbitz m fl.

• Gilla
Reactions: pep
www.kayak.com kan också söka efter premium economy, business class och förstaklassbiljetter. Dessutom kan man med ett klick söka priser hos utländska OTA:s (Online Travel Agencies), vilket sparade mig 25% av biljettpriset en gång (jag köpte biljetten av en italiensk OTA).

Var hittar jag stället där man väljer att man även vill ha med utländska OTA:s? Kan inte hitta det någonstans.

Var hittar jag stället där man väljer att man även vill ha med utländska OTA:s? Kan inte hitta det någonstans.
Gör först en vanlig sökning på den svenska sidan. När sökresultaten är färdiga, klicka på den svenska flaggan uppe till höger och välj ett annat land. Sökningen görs då om bland OTA:s i det valda landet. Det är inte ofta det blir billigare, men ibland har man tur. Det har hänt mig en gång, en biljett med Air Baltic kostade 1100 SEK i Sverige och 800 SEK hos en italiensk OTA.

Google Flights har äntligen börjat med funktionen prisbevakning.

4d6462b47602b631624b1706009f785b.jpg

Väcker gammal tråd.

Google Flights har ännu inte skiftat vilken allians SAS tillhör. Rätt så störigt när man söker Skyteam och SAS filtreras bort. Ger dem 48h till...

Toppen