Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Håller helt med om att utbudet är väldigt dåligt anpassat för yngre resenärer. Minns att jag tog en wrap till dottern och skrapade ur innehållet, för det gillade hon inte. Det degiga skalet var däremot OK...

Om man nu inte bara ska klaga så får SAS lite förslag här av mig: Ta tillbaka renklämman. Billys Panpizza eller Gorby´s Piroger känns som bättre val än nuvarande läbbiga pizza. Eller varför inte lasta en låda varmkorv (pølser!) och bröd? Funkar utmärkt med en öl. Dessutom går det bra att värma korven med hett (te)vatten som redan finns ombord.

Ser pizzan alltid så här äcklig ut?? Smakade pyton - helt oätlig! Pursern tom rekommenderade mig att inte beställa den....

Undrar var pizzan i menyn kommer ifrån ;)

de9908ffe070f374a8dc2de4d80341af.jpg

Det där såg INTE bra ut...

På flyget mellan Köpenhamn och London igår hittade en av stolsgrannarna en stor insekt i sin matlåda. Blev en rätt besvärlig situation både för honom och för ombordpersonalen då det dessutom var ett specialmål som inte kunde ersättas. Naturligtvis var det cateringfirmans fel, och inte SAS. Allt löstes på proffsigt sätt av personalen, men en okulärbesiktning innan första tuggan kommer i alla fall jag att göra framöver.

På flyget mellan Köpenhamn och London igår hittade en av stolsgrannarna en stor insekt i sin matlåda. Blev en rätt besvärlig situation både för honom och för ombordpersonalen då det dessutom var ett specialmål som inte kunde ersättas. Naturligtvis var det cateringfirmans fel, och inte SAS. Allt löstes på proffsigt sätt av personalen, men en okulärbesiktning innan första tuggan kommer i alla fall jag att göra framöver.
Var der noget i vejen med insektet? Eller var der for få? Ligeson en rejemad med kun en reje? Her i Vietnam (og Thailand!) spiser vi mere end 100 forskellige insektarter. Ligeledes findes der utallige snegleretter. Det er måden man tilbereder dem på, der afgør smagen. Gode, alternative proteiner og vejen frem for menneskeheden, hvis ikke kødpriserne skal eksplodere...

Den här jeffla vattensituationen ombord på SAS flygplan måste lösas och enhetligas. Nya bud varje flight istort sett. Den absoluta botten nåddes i torsdags (hoppas jag innerligt) då dumheten - och iRobert på det - gick i taket. Ärende hos SAS nu, vill ha deras feedback innan jag skinnflår dom helt, men det var riktigt jäkla illa.

Den här jeffla vattensituationen ombord på SAS flygplan måste lösas och enhetligas.
Jag hade äran att diskutera vattensituationen med den ansvarige för inflight-procedurer på SAS, och jag förstår att det där är en känslig fråga internt...

Det som gäller är i alla fall:

1. Du vill ha vatten
2. Personalen försöker sälja en vattenflaska till dig
3. Du vill bara ha ett glas vatten.
4. Personalen försöker övertyga dig om att du egentligen vill ha mer än bara ett glas vatten
5. Nej, du vill bara ha ett simpelt glas vatten
6. Du skall få ett glas vatten.

Problemet är att den finns någon eller några få kabinpersonal som vägrar att servera vatten trots att dom skall göra det.

Man kan tycka att gratis kallt vatten borde vara en självklarhet då gratis smaksatt varmt vatten är det, A K A Kaffe eller The, men dom har sett att gratis vatten triggar både påfyllning och tränger undan försäljning av såväl vattenflaskor som Coca Cola och annat läskeblask.

.................

Det som gäller är i alla fall:
1. Du vill ha vatten
2. Personalen försöker sälja en vattenflaska till dig
3. Du vill bara ha ett glas vatten.
4. Personalen försöker övertyga dig om att du egentligen vill ha mer än bara ett glas vatten
5. Nej, du vill bara ha ett simpelt glas vatten
6. Du skall få ett glas vatten.

Problemet är att den finns någon eller några få kabinpersonal som vägrar att servera vatten trots att dom skall göra det.
..................

Undrar om jag inte tycker mest synd om personalen, om de tvingas arbeta efter denna princip. Flygvärdinnor som får arbeta efter en försäljningsmodell som påminner om den hos telefonförsäljare - jag hade nog sagt upp mig (men vem har "råd" med det...) :( .

Även om fritt vatten hämmar försäljning av läsk så lär det vara en marginalpåverkande parameter - juicen kostar ju t.e.x bara 10kr. De får väl baka in en "vattenkostnad" om 5kr, statiskt, i deras prissättning - vem hade märkt någon skillnad?

Känns ju löjligt att denna problematik ska få kvarstå i mer än ett år...

Jag
Den här jeffla vattensituationen ombord på SAS flygplan måste lösas och enhetligas. Nya bud varje flight istort sett. Den absoluta botten nåddes i torsdags (hoppas jag innerligt) då dumheten - och iRobert på det - gick i taket. Ärende hos SAS nu, vill ha deras feedback innan jag skinnflår dom helt, men det var riktigt jäkla illa.
Jag råkade ut för en ny variant i fredags då jag var tydlig med att jag ville ha ett glas vatten (köpte faktiskt vin) Och fick till svar att det går nog att ordna, men jag måste vänta tills hon serverat hela kabinen (jag satt på första raden i Go). Det tog ca 35min att få vatten på en 55min flygning...

Norsk tykk-lefse på SAS PLUS intra norge er et fantastisk tilskudd. Testet den i dag mellom OSL og TOS. Med den meget gode fudgemuffinsen jeg også testa, trenger man faktisk ikke sulte ihjel lenger! ;)

Toppen