Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Ser pizzan alltid så här äcklig ut?? Smakade pyton - helt oätlig! Pursern tom rekommenderade mig att inte beställa den....

Undrar var pizzan i menyn kommer ifrån ;)

Tycker sällan flygplansmat är något bra, men det där ser ju ut som en förkolnad brödbit med plastig ost ovanpå!!! Är det ens möjligt att äta den?

Jeg vil også tilslutte mig koret af dem der er meget lidt begejstrede for pizzaen... En pizza skal være rygende varm og have en tynd sprød bund - to ting der er umulige når den skal varmes op i en ovn i et fly. Mit gæt er at pizzaen bliver næste ændring i sortimentet - når de på et tidspunkt beslutter sig for at der skal lidt nyt til.

Kvällsmaten i Plus härom veckan från BCN till ARN var faktiskt riktigt bra. Bland det bästa både jag och sambon fått inom kategorin flygplansmat, om vi exkluderar C longhaul på vissa bolag :) inget överdådigt, men för några hundralappar extra, mousserande, avec och allt inräknat så kan man knappast klaga. Fortsätt så SAS.

Kvällsmaten i Plus härom veckan från BCN till ARN var faktiskt riktigt bra. Bland det bästa både jag och sambon fått inom kategorin flygplansmat, om vi exkluderar C longhaul på vissa bolag :) inget överdådigt, men för några hundralappar extra, mousserande, avec och allt inräknat så kan man knappast klaga. Fortsätt så SAS.
Hvad blev der serveret?

Om du har en bild på det som serverades, posta den gärna i den här referenstråden.

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa | BusinessClass.se

Tycker sällan flygplansmat är något bra, men det där ser ju ut som en förkolnad brödbit med plastig ost ovanpå!!! Är det ens möjligt att äta den?

Den var helt oätlig - tog ett bett bara för att testa... Sen slängde pursern den... Sen gick jag till galley och bad att få ta en bild... Så den på bilden är pizza no 2 :)

Åkte plus till Mallorca i somras(och åker en del inrikes förutom det) och allvarligt talat så tycker jag konceptet i sig inte är nått större fel, problemet är att servicen saknas helt. Både dit och hem var gardinerna fördragna 75% av tiden.... Om personalen inte förstått sitt jobb så spelar det ingen roll hur bra konceptet och tanken bakom det är. Serviceyrken kräver en hel del av personalen och det saknas till stora delar tyvärr. SAS har nog gjort hyfsat rätt men missat att få med personalen på tåget.

Åkte till Grekland i somras och konstaterade att utbudet är magert och helt barn-ovänligt. SAS verkar inte heller ha något större självförtroende vad gäller att kunna sälja sitt utbud, eftersom man lastar så lite. Pizzan tex. fanns inte på utresan eftersom "vi lastar inga pizzor på morgonflyg" och inte heller på returflyget eftersom "vi lastar bara pizzor på utresorna". När man ser bilden är man ju iofs glad att det inte fanns några pizzor...
I övrigt var det som sagt tomt på mat som passar de yngre. Märkligt att flyga 4 timmar på en destination med i huvudsak barnfamiljer och det enda som finns att äta är en fullkornsmacka med pesto.
Jag tycker inte konceptet håller. För lite mat och för litet utbud helt enkelt.

Åkte till Grekland i somras och konstaterade att utbudet är magert och helt barn-ovänligt. SAS verkar inte heller ha något större självförtroende vad gäller att kunna sälja sitt utbud, eftersom man lastar så lite. Pizzan tex. fanns inte på utresan eftersom "vi lastar inga pizzor på morgonflyg" och inte heller på returflyget eftersom "vi lastar bara pizzor på utresorna". När man ser bilden är man ju iofs glad att det inte fanns några pizzor...
I övrigt var det som sagt tomt på mat som passar de yngre. Märkligt att flyga 4 timmar på en destination med i huvudsak barnfamiljer och det enda som finns att äta är en fullkornsmacka med pesto.
Jag tycker inte konceptet håller. För lite mat och för litet utbud helt enkelt.

Här tror jag snarare att det är något som gått snett. På längre flygningar lastar man ny lokal catering för hemresan. Då får alla i Plus en varsin låda som normalt inte finns på menyn (oftast en sallad av någon form).

På flyg som avgår före 0900 lastar man bara frukostlådor och snacks, vilket är helt vansinnigt, eftersom man då inte fått någon lunch när man landar 1400...

Ser pizzan alltid så här äcklig ut?? Smakade pyton - helt oätlig! Pursern tom rekommenderade mig att inte beställa den....

Undrar var pizzan i menyn kommer ifrån ;)

de9908ffe070f374a8dc2de4d80341af.jpg

Min ena dotter tyckte under en period att det var gott att äta Polarbröd med russin på. Sas ser ut att ha utvecklat hennes koncept genom att lägga på två ostskivor, köra det i micron och kalla det pizza. Men vad är det egentligen för brun sörja som ligger under osten?

Toppen