Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Imorgon bitti blir det SAS Plus-frukost för mig. Ska bli intressant att se om de nya frukostboxarna är på plats och om det är någon skillnad i innehåll

Åkte GOT-CPH-AMS-CPH-GOT idag. Frukosten ner till Amsterdam var samma som tidigare, däremot hade de fått fram kvällsmenyn. Serverades en förrätt med tonfiskmouse och bröd, kycklingsallad med bönor till varmrätt samt en päronkaka till dessert. Överlag en trevlig smakupplevelse men det tog lång tid innan serveringen påbörjades, vilket ursäktades med att det var nytt sortiment och vagnarna var inte helt optimerade för det. Skall bli intressant att se se hur de kommer att utveckla sortimentet och även se om det nya kommer locka till sig fler kunder i plus.
 

MarcusC

Medlem
GOT-LHR 30/3 bilder på vad som bjöds...beror säkert på crew oxå som tyvärr var ganska trött. Tuna Cream, Chicken , Pear Cake. Med bröd. Plastbestick pch plastglas. Nä var väl knappast något bättre än salladen kan jag tycka.

9aja4ybe.jpg
adudu2u7.jpg
 

Flood

Medlem
Provade bara GT och chokladmuffin (puh, den var kvar!) ikväll, men det finns en ny meny och en artikel i Scanorama:

Tog några bilder, men av någon anledning tycker inte forumet att filerna är i ett giltigt format...
 
Maten i Plus på flighten till Bryssel ikväll var faktiskt riktigt bra måste jag säga. En tonfiskröra av något slag följt av kyckling, bulgur och sallad. Och sedan en ganska smaskig päronmuffin som passade bra till kaffet. Känns spontant som en förbättring.

EDIT: Inser ju att det var exakt samma sak som på bilden två inlägg upp :)
 

Jonas H

Medlem
Även en medioker smörgås tycker jag är bättre än ingen alls, som det nu är inom Skandinavien. Jag flög Stockholm-Köpenhamn (SK1423) den 30:e och hade kanske velat ha något mer än nötter. För kort byte till SK943 för att hinna förbi loungen gjorde att det kurrade en del...
 

fcx

Medlem
Hur är det? Ska man byta ut plastbesticken mot riktiga, eller är det bara plastmuggarna som byts ut?
 
Toppen