Senaste nytt

Vad tycker du om SAS nya servicekoncept?

Jag steg precis av SK4746 från Bryssel till Oslo där pursern, precis som ni poängterat, erbjöd pizza till de ombordvarande. Det ska dock poängteras att den benämndes som vegetarisk. Jag provade tyvärr inte. Fin tur annars!

Vegetarisk?
Nu blir jag nervös...

Man får båda ettermiddagssalaten (den "store" med sallad og muffin etc) og pizza tilbudt.

Jag fikk Cola i orreforsglass, ettermiddags-pakken, pizza, aviser og pute helt uten å måtte mase om det i dag från Tyskland. Mycket mycket bra svensk crew på flighten. Bra SAS!

Jag flög CPH-BLQ i onsdags och hem igen i lördags. Dom där omtalade Orreforsglasen lös ju med sin frånvaro, det var plastmuggar för hela slanten ombord.

Bara en kontrollfråga: Är det *avgångstid* efter 16:00 som medför middagslådan, eller räcker det att man är i luften efter 16:00? Jag har ett par kommande flygningar där avgångstid är strax innan 16:00 och det är bra att veta hur man ska ladda upp i loungen?? (Frågan gäller intra-europe, SAS Plus, ganska långa flygningar, typ 3h.) Ser ut som att det gäller flighter som avgår efter 16:00, men man kan aldrig vara säker... ;)

Skärmklipp.PNG

Toppen