D
Deleted member 30163
Guest
Visste inte riktigt vad jag skulle placera denna.
Tänkte på det i och med att Qatar Airways eventuellt kommer paketera om sina awards inom Business, då man skapat en ny Business class (eller rättare sagt försvagat den nuvarande, men det är min åsikt bara) och fungerar på att boka award mot denna. Den saknar möjlighet att välja plats och saknar loungeaccess.
Alla bolag måste räkna på hur många award man har totalt och vilket tryck det kan bli nästa år om vi börjar vaccinera, inför obligatoriska snabbtester innan resa mm. Man kommer ju inte kunna fylla en hel business i början, men man vill ju heller inte ändra så mycket på sin mix av full-price och award. Då tänker jag flygningar i egen regi, inte inom nätverket. Självklart kan det ju finnas en risk att man som kund flyger med annat bolag, och då är det ju också en risk.
Oavsett ovan blir man ju lite nyfiken på vad andra här tror eller vet i dessa frågor. Min egna strategi har senaste 3 åren gått ut på att samla för så mycket award, utfall det blir sämre tider. Och det blir ju sämre tider, fast inte som jag tänkt mig.
Tror ni flygbolagen kommer paketera om sina award för att kapa kostnaderna? Loungeaccess, fast-track, olika kringtjänster såsom limo, egen check-in avdelning (tänker på qatar/emirates m.fl)
Kan också tänka mig man gör om miles/poäng systemen på flera kreativa sätt. Det är ju en mix av att göra existerande guld, platinum, diamant etc. kunder nöjda vs nya kunder. Det känns som man måste hålla sig ännu mer uppdaterad om vad som händer i alla program något år framåt.
Tänkte på det i och med att Qatar Airways eventuellt kommer paketera om sina awards inom Business, då man skapat en ny Business class (eller rättare sagt försvagat den nuvarande, men det är min åsikt bara) och fungerar på att boka award mot denna. Den saknar möjlighet att välja plats och saknar loungeaccess.
Alla bolag måste räkna på hur många award man har totalt och vilket tryck det kan bli nästa år om vi börjar vaccinera, inför obligatoriska snabbtester innan resa mm. Man kommer ju inte kunna fylla en hel business i början, men man vill ju heller inte ändra så mycket på sin mix av full-price och award. Då tänker jag flygningar i egen regi, inte inom nätverket. Självklart kan det ju finnas en risk att man som kund flyger med annat bolag, och då är det ju också en risk.
Oavsett ovan blir man ju lite nyfiken på vad andra här tror eller vet i dessa frågor. Min egna strategi har senaste 3 åren gått ut på att samla för så mycket award, utfall det blir sämre tider. Och det blir ju sämre tider, fast inte som jag tänkt mig.
Tror ni flygbolagen kommer paketera om sina award för att kapa kostnaderna? Loungeaccess, fast-track, olika kringtjänster såsom limo, egen check-in avdelning (tänker på qatar/emirates m.fl)
Kan också tänka mig man gör om miles/poäng systemen på flera kreativa sätt. Det är ju en mix av att göra existerande guld, platinum, diamant etc. kunder nöjda vs nya kunder. Det känns som man måste hålla sig ännu mer uppdaterad om vad som händer i alla program något år framåt.