Senaste nytt

Vad ska man göra i Atlanta och område i "närheten"

AABack2ARN

Medlem
Nu var det ganska länge sedan jag var där så mycket kan ha ändrats. Coca-cola-museet mycket sevärt, likaså guidade turen på CNN. Besökte deras akvarium och även då jag inte är speciellt förtjust i konceptet akvarium tyckte jag deras var väl värt ett besök.

Var där i augusti 2006 (samma sommar som vätskeförbudet uppstod vilket gjorde hemresan via London till ett elände av många anledningar). Varmt och fuktigt av bara h-vete.
 

Kimmen00

Medlem
Från andra tråden

Vi gjorde en road tripp för några år sen utmed kusten, Charleston (otroligt charmigt, alla Nord o Syd bostäderna, Boone Hall samt hangarfartyget USS Yorkstown) , Hilton Head, Dear John-stränderna, Savannah.. Så finns massor vid kusten..
Men just Atlanta är ju nja. Coca Cola, cnn och OS-byn

Norrut finns Smokey Mountains National park. Och 4h från Atlanta ligger Nashville.. Grym partystad, massor av country. Varit där flera ggr, väldigt Nice.
 

Sennah27

Medlem
Gillar man sport så finns ju lag i alla de tre största sporter i USA i Atlanta - Hawks i NBA, Falcons i NFL, och Braves i MLB, beroende på säsong.
NHL finns inte i staden längre.
Själv skulle jag gärna köra en halvdag ute i The Battery, där Atlanta Braves spelar sina hemmamatcher. De har byggt upp ett komplex runt arenan med köpcentrum, barer, restauranger, livescener och mycket mer. Har aldrig besökt det själv men hört att det är ganska trevligt ställe att spendera ett par timmar på, framförallt när Braves spelar hemma. (Inte riktigt lika häftigt eller autentiskt som Wrigleyville i norra Chicago kanske men nära.) Sedan är ju Atlanta en bra utgångspunkt för en roadtrip på Blue Ridge Parkway, eller att ta sig ner till kusten som en annan redan beskrivit väldigt bra.
 

srg

Medlem
Gillar man sport så finns ju lag i alla de tre största sporter i USA i Atlanta - Hawks i NBA, Falcons i NFL, och Braves i MLB, beroende på säsong.
NHL finns inte i staden längre.
Själv skulle jag gärna köra en halvdag ute i The Battery, där Atlanta Braves spelar sina hemmamatcher. De har byggt upp ett komplex runt arenan med köpcentrum, barer, restauranger, livescener och mycket mer. Har aldrig besökt det själv men hört att det är ganska trevligt ställe att spendera ett par timmar på, framförallt när Braves spelar hemma. (Inte riktigt lika häftigt eller autentiskt som Wrigleyville i norra Chicago kanske men nära.) Sedan är ju Atlanta en bra utgångspunkt för en roadtrip på Blue Ridge Parkway, eller att ta sig ner till kusten som en annan redan beskrivit väldigt bra.
Verkar lite knepigt att ta sig till Truist utan bil från downtown, känns som ett riktigt Uber kaos där efter en match :). De spelar hemma när jag är där i sommar dock, får se om jag tar mig ut dit!
 

LPC123

Medlem
Verkar lite knepigt att ta sig till Truist utan bil från downtown, känns som ett riktigt Uber kaos där efter en match :). De spelar hemma när jag är där i sommar dock, får se om jag tar mig ut dit!
Har ingen koll på just Atlanta och Uber men i Chicago på United Center hade dom det riktigt bra uppstyrt med Uber. Ett helt tält att vänta i och flera "banor" där Uber körde in och sen skickade vilken "bana" din bil stod i :) Riktigt smidigt var det. Beställde när vi lämnade Arenan och när vi kom ut till detta gigantiska tältet så var det bara att vänta tills bilen kommit fram och sen knalla ut och åka hemåt. Massor av personal från Uber på plats för atthjälpa till med div saker som behövdes. Dock ett smärre kaos för chauförerna att ta sig fram
 

srg

Medlem
Har ingen koll på just Atlanta och Uber men i Chicago på United Center hade dom det riktigt bra uppstyrt med Uber. Ett helt tält att vänta i och flera "banor" där Uber körde in och sen skickade vilken "bana" din bil stod i :) Riktigt smidigt var det. Beställde när vi lämnade Arenan och när vi kom ut till detta gigantiska tältet så var det bara att vänta tills bilen kommit fram och sen knalla ut och åka hemåt. Massor av personal från Uber på plats för atthjälpa till med div saker som behövdes. Dock ett smärre kaos för chauförerna att ta sig fram
Mmh sånt uppstyrt brukar de vara bra på, jag tänkte mest på att eftersom stadion ligger så off att det kan vara väldigt många som vill åka Uber med priser därefter. Men det kanske går att hänga runt där lite och vänta ut värsta surgen :)
 

LPC123

Medlem
Mmh sånt uppstyrt brukar de vara bra på, jag tänkte mest på att eftersom stadion ligger så off att det kan vara väldigt många som vill åka Uber med priser därefter. Men det kanske går att hänga runt där lite och vänta ut värsta surgen :)
Ja det fanns lite gott att köpa i en mindre bar så något ska du nog hitta att slå ihjäl en stund med ;)
 
Definitivt akvariet.

Att se var CNN startade kan väl vara kul i sig, men CNN Center är rätt meh i dag. Inte det globala varumärke det en gång var, och nästan all produktion har flyttat från Atlanta.
 

Emme

Medlem
Har skummat igenom alla inlägg men hittar inget om hotell. Bokat en resa i sommar med SAS nya linje. Har någon tips på bra hotell med utomhuspool? Gärna Hilton, Bonvoy (Marriott), Best Western eller LHW. Radisson har ju tyvärr ett separat membership i USA.
Hört Buckhead ska vara ett bra område att bo i
 
Last edited:
Toppen