Vad serveras i SAS Loungen idag?

• Thread starter Thread starter Jonas C
  • Start date Start date
Kallrökt lax, potatissallad och dragen gris bjuds det på idag. SAS Gold Arlanda.

Mousserande vin/Brut på Arlanda guld.

Chips till detta. Finns även rökt lax.

idag - sanslöst salt tomatsoppa, fullständigt oätlig.

Torr kyckling i marockansk sås, rissallad.

Homer skrev:idag - sanslöst salt tomatsoppa, fullständigt oätlig.Torr kyckling i marockansk sås, rissallad.Klicka för att utvidga...
Och en lite kryddig tonfiskröra

T4: Soppan och underlig guacamole samt helt ok hummus. Kycklingen och soppa skippade jag, övrigt tog jag - och hann inte med något annat matställe under dagen. Min stålkista tål det mesta men har gjort uppror ikväll...och nu lugnat ned sig. Personal i guldloungen mätte serveringsfatens temp just före lunch.

SAS Guld Arlanda. Finfina nötfärsbiffar med diverse tillbehör.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20170322/8be325b6e721f550996c17a2c1adfdea.jpg

Svaret för dagens SAS Gold Lounge på Kastrup

//uploads.tapatalk-cdn.com/20170323/2aeae7e138f25870ea41e7bb1a39edd4.jpg

Varmrökt lax, nudelsallad...? , mousserande vin och bacardi. Fanns även annan dricka för den våghalsige...

Detta på Arlanda T5. Gold lounge.

Mousserande vin, chips och kryddig tonfiskröra.

Finns diverse andra saker, kaffe bl.a.

Verkar vara lite nya varmrätter nu: curykyckling i Oslo igår och jag har för mig att det var något jag inte hade sett förut på Arlanda också - men jag har glömt vad. Soppan fanns på T5 också.

Och i T5 var det kryddig laxsmet istället för kryddig tonfisksmet i den kalla sektionen.

Både Arlanda (onsdag) och Kastrup (torsdag) hade nasi-goreng denna vecka. Den på Arlanda var faktiskt riktigt god - och en typisk sådan mat som funkar bra att ha stående på värme en längre tid (utan att bli torr). Den i Köpenhamn var inte riktigt lika bra, men fortfarande bättre än t.ex. deras knastertorra biffar som de kör med ibland.

Back