Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

Jag var nog där ca 40-45 minuter. Såklart det hade kunnat vara vad som helst men glassen var det jag kunde komma på då eftersom det var flera timmar sedan jag ätit något och åt så lite i loungen; en macka, lite mjukglass samt att det var så långa köer vid ca 19.30-20.00 till alla toaletterna. Men det hade såklart kunna vara något annat.
Nu är jag ingen expert på magsjuka, men som jag förstått det tar det oftast mer än 45 minuter innan "man blir sjuk". Troligtvis är det något du ätit/druckit tidigare under dagen eller fått i dig på annat sätt.

Magen kan ju sätta fart direkt efter man ätit/druckit men då är det inte magsjuka vi pratar om utan något annat.

Ska man tro folkhälsomtndigheten är inkubationstiden 12-48h för magsjuka.
Screenshot_20240731_174645_Chrome.jpg

1177 säger samma sak.
Screenshot_20240731_174847_Chrome.jpg

Att prata matförgiftning på ett reseforum är kanske i gränslandet, men om jag ska slänga in min input i detta. Jag läste en kurs i livsmedelshygien för många år sedan. Det gör mig inte till expert, men om jag inte minns fel så tar även det snabbaste förloppet åtminstone någon timme. Men det normala är då att kroppen stöter ut detta samma väg som det kom in eftersom den andra utfarten trots allt tar lite längre tid ändå.

Att prata matförgiftning på ett reseforum är kanske i gränslandet, men om jag ska slänga in min input i detta. Jag läste en kurs i livsmedelshygien för många år sedan. Det gör mig inte till expert, men om jag inte minns fel så tar även det snabbaste förloppet åtminstone någon timme. Men det normala är då att kroppen stöter ut detta samma väg som det kom in eftersom den andra utfarten trots allt tar lite längre tid ändå.
Då skulle matförgiftning alltid komma ut genom munnen? Det är ju sällan man stoppar in mat bakvägen ;) nja det låter inte troligt

Toppen