Senaste nytt

Vad serveras i SAS Loungen idag?

På Kastrup serveras i guld-loungen kycklingbröstbitar i någon form av thai-inspirerad sås. Det var hittills bottennappet av alla varma rätter jag provat. Tur att jag inte var hungrig utan provade för att någon måste testa! Jag hoppas att jag aldrig ser det alternativet igen.

@Stefan62 : Ät elsewhere än i loungen om du inte vill ha varmrökt lax som är alternativet. Eller prova en våning ner.

Arn T5 guld:
Mousserande vin. Till det åts: Kall lax, nån sorts spagetti med gröna saker i och spenat med CF-sås/röra.

Efterrätt består av rom&cola.

På CPH serveras idag pulled something. Inget att skriva hem om.

Eftersom man behöver gå ner till Businessloungen för att dricka vatten på CPH, kan jag berätta att där serveras det salladskyckling.

Jag upplever att samtidigt som varm mat introducerades i Guldloungerna ersattes pasta-/potatisblandningarna i Businessloungen med den tidigare guldmenyn där proteinet serveras separat. Denna upplevelse baseras på Landvetter och Kastrup, de enda Skandinaviska businesslounger jag besöker.

Sas gold lounge på Arlanda. En varm tomatsoppa utöver de kalla serveras och jag trodde jag drömde när jag såg att de fanns lime till GTn :eek:

Ping @011430121 de finns LIME!!!!
received_10153982091242013.jpeg

En notering, nudlarna verkar numera vara endast på request i såväl ARN T5 som T4, är väl stöldbegärliga eller så lockande så att folk överäter av dem. :)

Guld på Arlanda verkar ha snöat in på korngryn och tonfiskröra.
Särskilt korngryn, det återkommer överallt i SAS´s matlådor.
Är det så fattigt på SAS tro ?
Avnjöt en mycket god frukost i morse på Tegel / Senator, bacon, äggröra, gott bröd med många olika pålägg.
De hade till och med tyska kringlor men det fick vara.
Fjärran från Arlanda Guld och deras magra utbud.

Toppen