Senaste nytt

Vad samlar ni på? Förutom poäng och stämplar i passet

Pengar... :)
Skämt åsido, jag behåller snyggare amenity kit väskor och av någon outgrundlig anledning stannar en hel del sovmask, fast jag brukar ge bort dem.

Jag har sedan länge insett att jag inte bör samla på något som inte är virtuellt. Jag brukar plocka med mig amenity kits, men det är för att släktingar tycker att de är såååå praktiska.

Jag samlar på ammunition till allehanda gevär och pistoler. Har som regel att jag skall ha skjutit kalibern för att få ha kalibern i samlingen. Ganska enkel regel då det är i samband med att man skjuter som man har tillgång till ammo. Har väl cirka 80 kalibrar/kulor (några är samma kaliber men skiljer sig i annat avseende, t.ex. vanlig hollowpoint .357 Magnum och en armor piercing .357 Magnum)

Jag samlar också på Amenity kits. Slutade med Starbucks muggar när det blev för struligt att förvara dom.
Iofs tog dom upp mycket mindre plats än mina mercor i källaren :)

Detta gäller inte mig helt, men Farmor och Farfar samlade på Socker från flyg, hotell, ja allt där det kunde finnas. Självklart de små som man får med kaffet på flyget, tåget, m.m
Men i sammma samling hittade jag en jäkligt trevlig flasköppnare från "ZHEJIANG AIRLINES" vilket jag tyckte var enormt stort, dom var dock ganska duktiga på att flyga slutet av 80-början på 90 tal men iaf, jag tyckte det var riktigt kul att de sparat saker från flygen... Men antar att de äldre jobbade så :eek:

air1.jpgair2.jpg

Jag samlar på Car Magazine också. Dom är så välskrivna att det svider att slänga dom. På sista tiden har jag börjat ta med dom till jobbet vilket inte alla uppskattar. Ser så snygga ut på kaffebordet ;)

Jeg samler SAS flygplan.. Altså registreringene. For att reknas inn i samlingen har jag flydd minst én kommersiell flyvning med flygplanet.
Mangler 16 stk 737-600 av 27 totalt i flåten
Mangler 6 stk 737-700 av 29 totalt i flåten (NOTAM: inkluderer ikke HB-JJA, den som kun går til Houston)
Mangler 6 stk 737-800 av 29 totalt i flåten

Alt timet og tilrettelagt i excel selvsagt... :D

Så er man godt nok ægte flynørd! :D

Jeg samler også på "registreringer" - ikke så meget for at have fløjet alle, men mest fordi jeg godt kan lide statistikken i det - behøver jeg at nævne fly nr., type mm. også indgår heri? :p

Jeg plejer også at gemme en pengeseddel og lidt blandede mønter fra de lande jeg har besøgt.

Jeg har også snart en del hyldemeter med Starbucks-tumblere fra de byer jeg har besøgt.

Jeg samler SAS flygplan.. Altså registreringene. For att reknas inn i samlingen har jag flydd minst én kommersiell flyvning med flygplanet.
Mangler 16 stk 737-600 av 27 totalt i flåten
Mangler 6 stk 737-700 av 29 totalt i flåten (NOTAM: inkluderer ikke HB-JJA, den som kun går til Houston)
Mangler 6 stk 737-800 av 29 totalt i flåten

Alt timet og tilrettelagt i excel selvsagt... :D

Bara så du förstår så ska jag hinna före dig ;) Och ja det är nog det + boardingkvitton jag samlar på :D

Toppen