Senaste nytt

Vad kan man förvänta sig av en resa i ekonomiklass med Finnair till Miami?

Foffer

Medlem
Ser att Finnair har väldigt bra priser när vi behöver transportera familjen till MIA med fokus på pris mer än upplevelse

Jag har aldrig flugit Finnair men priset gör att jag är nyfiken på att testa men vad kan man förvänta sig i ekonomiklass mellan HEL & MIA med AY007? Samma lika som ex SAS eller är det något som är bättre eller sämre?
 

AABack2ARN

Medlem
Om jag kommer ihåg rätt det jag läste på Buy-on-board-menyn idag så är läsk och vatten gratis under hela flighten, vin och öl ingår till huvudrätten. Det var lite olika beroende på destination men jag tror de amerikanska destinationerna alla hade samma koncept i ekonomiklass.
 

fcx

Medlem
Om man inte är missnöjd med SAS i economy så blir man inte heller missnöjd med Finnair. Besättning, mat, dryck, inredning, medpassagerare och serviceutbud är ungefär same-same. Den ena lätt hysterisk, den andra milt melankolisk.

På marginalen plockar Finnair poäng på att de har flera val av mat och som minst fri alkoholfri dryck.

Finnair har tre olika dryckeskoncept beroende på destination. Antingen fritt öl/vin hela flighten, eller fritt öl/vin enbart till maten eller inget fritt öl/vin alls. Troligtvis har de samma managementkonsulter som SAS.

På minussidan är Finnairs kabiner äldre, och lite mer slitna. Man kan också hamna på A350 som har en annan layout än A330/340.
 

micke99

Medlem
Flög A350 till BKK i economy, Tyckte det var helt okej tom. bra. Maten var schysst och dricka hela tiden dock så kostade all alkohol även vin öl till maten fick man betala. Bra Plaza premium lounge i HEL.
 

Voyageur

Medlem
Tack för alla svar men vi fegade ur och bokade SAS ändå trots det dyrare priset

Synd kanske, för en av de sakerna som är bra med Finnair är att man för en billig peng kan boka sätena Economy comfort, runt 70-90 euro. Då får man större benutrymme och annat lull lull för ett vettigt pris. Prova nösta gång!
 
Toppen