Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Kul att höra att det finns en meteorolog här i forumet. Kan jag fråga dig om vädret när jag ska flyga på ett visst datum?;)
Vi ses på lördag. :)
Inofficiell BusinessClass Afternoon Tea i Uppsala: 2015-MAR-28 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Absolut, visst skulle jag kunna bistå med detta :) Dock är flygväder det mest kortsiktiga prognosmaterial som utfärdas, så om det inte är samma dag eller någon enstaka dag i förväg är det svårt att säga något vettigt.

Ha! Då har vi säkert gemensamma bekanta.. Vi får undersöka det på någon träff...

Här är en till som kan känna folk på denna lilla ort. Under åren som utförsåkare fanns det lite folk från just Söderbärke. Det var iofs under de tidiga åren, innan jag tävlade mer utomlands... Ska försöka minnas några namn.

Intressant att forumet växt sig så stort. En ytterligare medlem från den norska ön Stord (där min mamma kommer från), tre med anknytning till Söderbärke (med vilka jag tävlat), tiotalet från Västerås (där jag bor) o en ytterligare medlem som bodde utanför Bergamo (där pappa kommer ifrån o jag bott)

Ansvarig för Operations och sitter på HK för ett Norska produktutvs bolag. 6 long hauls per år ungefär till fjärran öster och veckopendlar från Sthlm. Flyger economy privat och plus/business saver i jobb. EBD numera. Försöker statusmatcha till One World och letar efter en bra hotellkedja att joina då jag kommer att logga cirka 70 hotellnätter per år. Hittils använt Hotels.com vilket ger 10% kickback och noll uppgraderingar. Tips?

Ansvarig för Operations och sitter på HK för ett Norska produktutvs bolag. 6 long hauls per år ungefär till fjärran öster och veckopendlar från Sthlm. Flyger economy privat och plus/business saver i jobb. EBD numera. Försöker statusmatcha till One World och letar efter en bra hotellkedja att joina då jag kommer att logga cirka 70 hotellnätter per år. Hittils använt Hotels.com vilket ger 10% kickback och noll uppgraderingar. Tips?

Använder du Hotels.com så glöm inte Refunder som ger dig ytterligare 5% i kickback i rena pengar.....
Eftersom du har EBD så kan du ju status matcha till Club Carlson (Raddisson, Park In....) för att få deras Guld kort, det räcker långt så länge!
Har du sen Club Carlson kortet kan du ju försöka en status match till Best Western.....
Själv kör jag det mesta på Accor för jag fick en gratis status match till Platinum.....

34år "dude" som just nu bor i Kungsängen (via Kallhäll, Upplands-Väsby, Durban, Johannesburg, Upplands-Väsby, Gjövik I Norge och uppväxen i Söderbärke i Dalarna). Träffade en donna i Norge 1997 som numera är min fru sedan 5år tillbaka och vi har en liten tjej på 1,5år. Reste minst 5 ganger/år privat innan barn, nu 1-2 ganger/år. Har besökt Sydafrika (flera ganger), flera öar i Grekland, Spanien, Thailand (flera gånger), USA, Singapore, UK, Irland, Kina, Indonesien under mina reseår som började 1998.

Äger ett IT-konsultföretag (vi letar folk) och har en hel del kunder varav flera råkar vara i Danmark, Finland, Norge (Oslo/Bergen) och Sydney så blir en del resor i Norden.

Hänger här på forumet på tok för mycket och trivs bra med det. EBS för närvarande. :)
Söderbärke har ju SMÖF, hört att det ska vara en riktigt trevlig tillställning om man gillar öl :)
Kul sammanträffande att du nästan bott på samma ställe som jag samt att 2 gamla kollegor flyttade till Söderbärke för något år sedan :)

Det har väl blivit dags för även mig att skriva en liten introduktion.

Jobbar som IT-drifttekniker vid en mellanstor kommun i södra Norrland, det blir ofta i kommunal tjänst lite spritt så jag har hand om allt från databaser, SSL-VPN, Journalsystem, System för offentliga handlingar, vågsystem för lastbilar, metakataloger med tillhörande integrationer, lönesystem för att nämna några. Det blir väldigt lite resande i tjänsten, ca 2ggr/år och då alltid inrikes, men privat försöker jag göra 2 LH/år och kanske 1-2 SH, även om jag, med stor hjälp av BC.se, lyckats få in 3st USA-resor under ett års tid så får det nog ses som en avvikelse i mitt vanliga resemönster, om än en trevlig sådan.

Jag lider av ej-åkt-business-syndromet, men mycket tack vare BC.se kommer jag snart att bli frisk från det då jag lyckats skrapa ihop tillräckligt med EB-poäng för att kunna åka på en LH i C, rapport utlovas när den väl går av stapeln :)

Utanför jobbet så tillbringas en stor del av tiden i någon ishall runt i kommunen, tidigare i egenskap av domarinstruktör men de senaste två åren har jag gett mig på att träna ungdomslag, främst fysträning men börjar glida in (no pun intended) på även ispraktik.

Skål och trevlig helg! =)

Jag lider av ej-åkt-business-syndromet, men mycket tack vare BC.se kommer jag snart att bli frisk från det då jag lyckats skrapa ihop tillräckligt med EB-poäng för att kunna åka på en LH i C, rapport utlovas när den väl går av stapeln :)

Fortsätt spara och lägg poängen på F istället!

Fortsätt spara och lägg poängen på F istället!

Den tanken har funnits i mitt huvud, men, vad jag förstår så är det Lufthansas F som är bland de bättre, men de släpper bara med 14 dagars förbehåll och det fungerar oftast inte så bra för mig, speciellt inte när jag tänkt stanna ett litet tag på destinationen i samma veva. Finns dock andra möjligheter att boka någon bra F, gärna till Nordamerika, med bättre framförhållning så är jag "all ears" :)

Annars känns Stockholm-Sydamerika i C rätt trevligt för en tidigare all Y-resenär :D

Toppen