Har inte heller fått någon respons än, men flög hem den 7/6 så du ligger flera veckor före mig. Verkar vara enormt segt med deras återkoppling. Fortfarande sviterna efter strejken?Jag krävde kompensation 14 maj för en resa från EWR till CPH, men har inte fått svar än. Skrev och påminde för några dagar sedan, men fortfarande ingen respons.
Jag krävde kompensation 14 maj för en resa från EWR till CPH, men har inte fått svar än. Skrev och påminde för några dagar sedan, men fortfarande ingen respons.
Har inte heller fått någon respons än, men flög hem den 7/6 så du ligger flera veckor före mig. Verkar vara enormt segt med deras återkoppling. Fortfarande sviterna efter strejken?
No offense: men jag hoppas den typ av ärenden med alla som drabbades av strejken går före denna typ av ärenden. Jag tänker inte på min personliga situation, men kanske att vi fundera på vad som är viktigt i den stora bilden och det säkert finns massor av resenärer som drabbades av strejken och nu behöver hjälp.
Det här skulle jag inte sätta som ”urgent and important” i en sådan övning.
Jag väntar fortfarande på ersättning från strejken som inträffade i April och ett annat ärende för mitten på maj på hemresan. Som EBD har jag fått noll återkoppling och EBD-supporten säger att ärendet är registrerat och man får vänta. RKP-kompensation borde ligga väldigt långt ner i prio kön får man hoppas.Jag krävde kompensation 14 maj för en resa från EWR till CPH, men har inte fått svar än. Skrev och påminde för några dagar sedan, men fortfarande ingen respons.
Fick tyvärr precis som du också bara 5000, skrev tillbaka och fick som svar att mer kunde de inte göra etc. Sen gav jag upp.@Sukhoi Bara att gratulera till din ersättning.
Jag har en annan upplevelser. Fick den manliga handläggaren som börjar på U (har jag haft att göra med flera gånger tidigare) och det är ingen trevlig upplevelse. Han börjar med att undervisa mig om hela SAS flotta och sa att detta är bra mycket bättre att flyga med LN-RKP än att bli försenad flera timmar men som goodwill fick jag 5000 EB-poäng!
Påtalade att 40.000 är ersättningen som brukar erbjudas för folk i Business men det hade han då aldrig hört talas om. Påtalade även att sist fick jag 20.000 för en flygning i Plus och undrar hur tusan min resa denna gång inte är värd samma ersättning och vad som skiljer sig åt.
Sedan är det givetvis total radiotystnad och 5000 poäng kom in på mitt konto.
Tips på vad och om jag kan göra något? Att skicka in ett nytt klagomål gällande handläggaren U känns ganska meningslöst då han säkert kommer hantera fallet själv.![]()
Jag har inte ens fått ett svar efter det... Hade du också en manlig handläggare som börjar på U? Vill se om det finns ett mönster här...Fick tyvärr precis som du också bara 5000, skrev tillbaka och fick som svar att mer kunde de inte göra etc. Sen gav jag upp.
Finns ju tyvärr inte HUACA möjlighet när man mailar, och tveksam till att de finns riktlinjer för medarbetarna så säkert enbart godtycklighet och sunt förnuft som gäller.