Senaste nytt

Vad har ni era Guldbagagetaggar till?

För mig fyller de ungefär samma funktion som att jag får bättre service när jag är ute och handlar när jag har kostymen på mig jämfört med att vara civilklädd och ha några dagars skäggstubb. Jag blir helt enkelt mottagen en smula bättre. Att det är så finner jag däremot en smula irriterande.

Fast är det verkligen så, eller är det något man inbillar sig? Det är ju sällan den bakom disken faktiskt ser väskan, om man inte håller upp den.

Nu fattar jag noll. Estetiska funktioner?! Funktionen är väl möjligen att ha någonstans att skriva dit sitt namn om väskan saknar namntag.
Nja, de fyller ingen funktion alls. Vem som helst kan ju ha en tagg som är köpt på nätet alt att den hänger med sen 10 år tillbaka :).

Det ser snyggt ut med en tagg på väskan, men jag antar att det är en smaksak. I priority boarding tycker jag dock att de brukar funka, exempelvis om man behöver gå fram till podiet och det är mycket folk i gaten.

Mina EBG ligger och skräpar i en byrålåda tillsammans med andra flygrelaterade pinaler (eller ja, en har min brorsdotter fått till skolväskan). Jag vet inte varför, men för mig så skulle det nästan kännas lite stroppigt att använda dem på kabinväskan. Dock så kommer jag att använda mina EBD på kabinväskan när den dagen kommer.

Kanske är det designen jag inte gillar med EBG(?). Men även att det som sagt känns lite ''titta på mig''. Medan EBD blir lite mer diskret och mer för invärdes beundran på samma sätt som en dyr klocka. Den sticker inte ut, men den känns igen för likasinnade och ger en tumme upp.

Är jag helt ensam om den här tankegången? Eller finns det fler som tänker som mig? o_O

Haha jaså? Så det finns alltså ett skapligt värde i EBG-taggarna? Då kanske det är värt att plocka ut de resterande och tjäna några kronor då :D
Du är inte ensam. Tycker som du. F ö har jag hellre ett grönt klassiskt AmEx än ett guld som man fått ett år gratis av ett tjatigt gäng säljare i T5:)

Det är ju diskretare än att vifta med kortet. Men känns allmänt lite omodernt att tycka det är coolt att flyga ARN-GOT tre gånger i veckan... nu är det ju dessutom jättelätt att bli EBG med Elite-kortet...

Mitt bagage blev försenat på LHR T5 vid byte. Det var taggat med mitt medlemsnummer hos BA. När jag landade på ARN och slog på tlf fanns redan ett sms om detta från BA och bagaget kom med nästa plan. Taggen fungerade bra tycker jag även fast jag bara har silver:)

Inget - de försvinner i bagagehanteringen hela tiden!

Min BC-tag levererades med minsta sortens buntband i svart - försvann redan vid första resan...

Toppen