Senaste nytt

Vad har jag lyckats boka för rate på IBIS?

erixon

Medlem
Ska till Krakow om ett tag och har bokat två nätter på Ibis Centrum, var inne o titta på bokning nyss (som man gör? )
Hur som, det jag råkade se är den här texten som gör mig lite orolig..
Screenshot_20221219_215934_Accor All.jpg


Bokningen gjordes för ca 1.5 månad sedan och jag gjorde inget speciellt i appen utan var bara inloggad o valde rum med fri avbokning o frukost..
(Nokia 2022 står det under details på bokningen?!)

Vad tror ni? Problem vid incheckning?
 

Tamas

Medlem
Jag har inte varit med en enda gång att nåt kort eller medlemskap kontrollerades på ett hotell. Har ingen erfarenhet med just Accor, men kan inte tänka mig att de är annorlunda. Om du har bokat via appen och inte knappat in nån kod du kan även påstå det ifall en fråga kommer, men jag tror det inte. Det kommer nog gå bra.
 

Taggen

Medlem
Fast har du bokat en Negotiated Rate, typ corporate rate? Det är väl bara en generell disclaimer att om du bokar med exempelvis corporate rate så förväntas du bevisa att du jobbar på den firman som har fått denna negotiated rate. Jag har fått liknande information när jag använt våra corporate rate vid bokningar. Har aldrig råkat ut för kontroll dock även om jag bott privat.
 

erixon

Medlem
Tack.

Jag fyllde inte i något speciellt i appen utan sökte bara på datumen, priset fanns under minst en veckas tid innan jag bestämde mig för o boka just Ibis Centrum i Krakow. Har inte tillgång till corporate rate eller liknade hos Accor.
Hotellet är fullbokat på mina datum just nu och vill gärna ha kvar bokningen :)
Om frågan kommer så blir det väl ord mot ord.. bokar de av mig om jag inte kan visa upp "bevis"? Vi ska bo där under nyår och utbudet har minskat rejält då det inte är långt kvar (vi är 4 personer)..
 

Taggen

Medlem
B
Tack.

Jag fyllde inte i något speciellt i appen utan sökte bara på datumen, priset fanns under minst en veckas tid innan jag bestämde mig för o boka just Ibis Centrum i Krakow. Har inte tillgång till corporate rate eller liknade hos Accor.
Hotellet är fullbokat på mina datum just nu och vill gärna ha kvar bokningen :)
Om frågan kommer så blir det väl ord mot ord.. bokar de av mig om jag inte kan visa upp "bevis"? Vi ska bo där under nyår och utbudet har minskat rejält då det inte är långt kvar (vi är 4 personer)..
Nja, har svårt att tro att de dumpar dig när du är på väg att checka in. Möjligt att de vill ha ett högre pris för någon mellanskillnad men har svårt att tänka mig att det skulle vara några problem. Se om du kan hitta en full rate description där villkoren framgår tydligt för den rate du betalat. Kolla bokningen i appen och leta upp Rate Details och gräv.
 

erixon

Medlem
frågan är vad mellanskillnaden isf skulle bli..
lite olustig känsla just nu om hur hotellet kommer reagera, bokade som sagt bara via appen, var inloggad och angav ingen kod eller liknande. Det fanns liknande priser vid bokningstillfället men skillnanden var att de inte var avbokningsbara.

från "sales conditions of rate" på bokningen

Contract special terms:​

Negotiated rates: rates are given to Accor Contract Holders, who are identified as such upon check-in. The rates are exclusively applicable to the contracted room type. The rates cannot be used in conjunction with any other promotion.Guaranteed booking: the booking will be held until noon on the following day. Payment: all bills are to be paid upon departure.Book-out policy: in the case of an overbooking, the hotel will suggest an alternative similar type of hotel. The hotel will pay for the transportation of the guest to the hotel only, and no other compensation will be made.

Guarantee Policy​

All reservations must be guaranteed with a credit card valid at the date of the start of your stay, unless otherwise specified

Cancellation Policy​

No cancellation charge applies prior to 18:00(local time) on the day of arrival. Beyond that time, the first night will be charged.

Special requirements​

<b>If you would like to receive a VAT INVOICE for your company, please send required data to the following e-mail address : H3710@ACCOR.COM Failure to provide required data will prevent the hotel from issuing a VAT invoice.</b>

Check in Policy​

The room is available from 16:00.

Check out Policy​

The room must be vacated by 12:00 at the latest.

Children Policy​

Accommodation and breakfast are free for 1 child under 7 years sharing parents' room. From 7 to 11 years: accommodation is free, 50.00 pct discount on breakfast.Accommodation and breakfast are free for 1 child under 7 years sharing parents' room. From 7 to 11 years: accommodation is free, 50.00 pct discount on breakfast.

Members rate conditions​

Be or become a member of ALL - Accor Live Limitless. Members must present their card upon check in at the hotel or their member number if they have not yet received their card Maximum 2 rooms at the Members Rate can be book per member per staying date
 
Toppen