Hur har du "inte kunnat komma fram"? Ringde senast den 1 okt utan problem.Hej,
Gillar den svenska kundtjänsten för bokningar bättre än platinumtjänsten, men den senaste tiden har jag inte kunnat komma fram. Är det någon annan som märkt detta? Eller vet vad som händer?
Hur har du "inte kunnat komma fram"? Ringde senast den 1 okt utan problem.
Jag får ett meddelande uppläst när jag ringer in som låter ungefär "Vi ber om ursäkt men vi kan tyvärr inte svara på Svenska". Kan ju vara slumpen såklart (därav frågan) - men inser att jag vid de senaste 4-5 tillfällena fått detta när jag ringt, och därefter fått ringa den engelska kundtjänsten.
Du menar på platinumlinjen? Jag väljer oftast bort den till fördel för den svenskspråkiga "premium"-linjen (antar att den är guld och uppåt). Där väljer man ju svenskspråkig med ett knappval.Själv kan jag aldrig minnas att jag har fått prata med någon svensk medarbetare. Kommer alltid till Engelskspråkiga.
Du menar på platinumlinjen? Jag väljer oftast bort den till fördel för den svenskspråkiga "premium"-linjen (antar att den är guld och uppåt). Där väljer man ju svenskspråkig med ett knappval.
Men det verkar på svaren som att detta inte är konsekvent, antagligen bara lite otur.
På helgen köper jag det du säger, men pröva dagtid en vardag istället.Inte imponerad av Air Frances kundtjänst. Försökt i dagarna två att kontakta svenska kundtjänsten över telefon, som @dow skriver säger de att det är många som ringer in och att väntetiden är lång och sedan läggs det på. Försökte även över messenger men inte fått svar än och nu är vi snart uppe i 24h sedan jag skrev.
Men efter 1,5h väntan till franska numret och sedan dryga 45 minuter med en person där så lyckades jag boka 2 flygbiljetter åt mina föräldrar. Glad att äntligen lyckats boka allt som jag ska men inte helt nöjd med all tid som man fick lägga ner för att boka något som borde gått att göra på deras hemsida...
Inte imponerad av Air Frances kundtjänst. Försökt i dagarna två att kontakta svenska kundtjänsten över telefon, som @dow skriver säger de att det är många som ringer in och att väntetiden är lång och sedan läggs det på. Försökte även över messenger men inte fått svar än och nu är vi snart uppe i 24h sedan jag skrev.
Men efter 1,5h väntan till franska numret och sedan dryga 45 minuter med en person där så lyckades jag boka 2 flygbiljetter åt mina föräldrar. Glad att äntligen lyckats boka allt som jag ska men inte helt nöjd med all tid som man fick lägga ner för att boka något som borde gått att göra på deras hemsida...
Ja, så är det. Dem är numera färre personer samtidigt som fler passagerare behöver hjälp.Min känsla är att de är färre och har högre arbetsbelastning