Senaste nytt

Vad har hänt med priserna för att buda för en uppgradering?

Robert_E

Medlem
Vet inte om det är en tillfällig glitch eller om det har ändrats.
Gick in och kontrollerade en bokning, i september, till USA för att lämna bud för uppgradering: Plus->Business, 11.520 kr eller 47.000 poäng som minsta bud.
Kontrollerade några fler bokningar, november - mars och de har samma prishöjning...

Någon som har hört något om detta, är detta de nya normalpriserna?

En vän gick in och bjöd på ATL (plus->business) Minimum bid var 350€. Några dagar senare var min bid 900 typ
Jag lurade då på om min bid följer avståndet mellan ekonomi-business biljetter till salu. Business klass såldes ganska billigt ett tag på rutten, men om andra rutter och tider också rusat i taket är det något i görningen

Last edited:
Låter helt sjukt, får hoppas att det är något tillfälligt och inte någon form av ”nystart” efter chapter 11. Är ju dynamik prissättning och sett det gå relativt kraftigt upp och ner men har aldrig sett de nivåerna.

Jag har en CPH-LAX i mars nästa år bokad… minimum bid level är 47k poäng eller drygt 11 k SEK. Sjukt om det här är de nya nivåerna…

LOL, kollade just en egen resa, CPH-ATL i höst bokad i plus. Minsta bud för uppgrade plus->business 11 520 SEK eller 47k poäng.

Då ska man veta att exakt det flyget (plus en anslutningsresa till CPH) går att köpa för 9300 på sas egen hemsida om man bokar en ny biljett direkt i business.

Welp..
1722285706657.png

Toppen