Senaste nytt

Vad har hänt med check-in diskarna på Kastrup?

Vilket tåg är bortreducerat på helgen?

Tågen i 13XX serien. De går som insatståg i rusningstrafik på vardagarna.

Tåget går vanligtvis .08 och .38 utöver de reguljära tågen. och brukade åtminstone vara dubbla eller trippla. Dessa går inte på helgen och kunde hängt på den lilla trafiken som faktiskt går.

De har aldrig gått på helgen och är alltså inte bortreducerade pga av banarbetet på CPH. Alla tåg i tidtabellen går på helgen.

Du skrev att det inte fanns vagnar eftersom tågen går på svensk sida under tiden som banarbetet vid Kastrup pågår. Jag visade att det visst fanns vagnar att tillgå eftersom insatstågen inte går.

Det var det som diskussionen handlade om. Tågen går inte under banarbetet = det finns tågset tillgängliga att köra med.

Tågtrafiken är reducerad på helgen, jämfört med vardagarna. Att den inte är - i trafikplaneringstermer - reducerad har du såklart rätt i, men jag tror du också förstod vad som menades och bara gjorde dig onödigt dum.

Du skrev att det inte fanns vagnar eftersom tågen går på svensk sida under tiden som banarbetet vid Kastrup pågår. Jag visade att det visst fanns vagnar att tillgå eftersom insatstågen inte går.
Det stämmer ju inte eftersom insatstågen går på svensk sida. Ämnet var reduceringarna pga banarabetet, du missade kanske det och vill du byta ämne så låt bli att svara på ett inlägg.

Toppen