Senaste nytt

Vad har du i din resenecessär?

Schampokaka från Lush (schampo i fast form alltså) om jag inte ska bo på hotell. Schampot går att använda som tvål också, och har förstås fördelen att den inte räknas som vätska... Ska jag bo på hotell struntar jag i att ta med mig sånt som brukar finnas på hotellrummet.

Annars är det väl mest bara tandkräm, hudkräm och deo som åker med om det är en kortare resa, och då har jag inte hittills tyckt det varit värt att skaffa minivarianter av dessa (bortsett från att jag sparat mini-tandkrämstuber från flygresor, men jag reser sällan long-haul). Har i och för sig nån mindre deodorantförpackning men den är tyngre än den vanliga... :rolleyes:

*ETA: Tandborste brukar jag ha i reseformat också. Vilket påminde mig om att jag nog har slängt den jag har och alltså borde köpa en ny...

Last edited:
Schampokaka från Lush (schampo i fast form alltså) om jag inte ska bo på hotell. Schampot går att använda som tvål också, och har förstås fördelen att den inte räknas som vätska... Ska jag bo på hotell struntar jag i att ta med mig sånt som brukar finnas på hotellrummet.

Smart! Det måste jag köpa! Aldrig hört talas om en "shampookaka" förut :)

Ja de där schampokakorna från Lush är jäkligt bra faktiskt, och dryga! Rekommenderas. De har även hudkräm och sådant i kakform.

En grej som jag tror inte nämnts i tråden är tvättmedel, på längre resor av mer äventyrligt slag har jag alltid med en tub av detta Dylon Travel Wash - 100ml - Boots

Har ett Clarins Reseset som jag köpte för 8788 utgående EB poäng när jag reser enbart med handbagage.
Innehåller tandborste, tandkräm, raklödder, rakhyvel (som jag kan ta genom säk!), shampoo och mjukgörande kräm.
Samt miniflaska av polo som afterhave.

Får man igenom egenfyllda miniflaskor med whisky genom säkerhetskontrollen. Är lite sugen på att ta med 5cl-rör med whisky på nästa flygning och jag åker enbart med handbagage. Vore tråkigt om man inte fick ha detta i påsen, ibland är dom hårda på att det ska vara orginalförpackning (kanske bara är tyskarna?).

Har alldrig råkat ut för att någon har haft synpunkter på vad jag har haft i min påse... har haft såväl originalflaskor med starkvaror, fulpackade starkvaror samt fulpackade egna shampon mm i min påse.

3 liters plastpåse från köket och en sådan där, blå, förslutningsklämma från Ikea... Plockar aldrig upp det ur mitt handbaggage - ingenstans - och ingen gör en extra koll...

Tandbordste, tandkräm, hårgele, deo, nagelknips, rakapparat, plackers, div läkemedel för ont i huvud eller mage. Småflaskor för schampo.

I ytterfacket på Necessär har jag faktiskt alla statuskort för flygbolag och hotell. Tyckte det var praktiskt att ha det samlat och alltid med mig. Jag brukar aldrig flyga över dagen så det systemet funkar för mig.

Toppen