Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

  • Thread starter Thread starter Mattias Edstrom
  • Start date Start date
Väldigt luftigt i kabinen på SK963 idag. Jag har en tvåa för mig själv och på mittenraderna sitter bara 2-3 personer.



I PLUS sitter bara sex(!) personer. I Business verkar det också vara gott om plats då två personer som var bland de sista till gaten utan problem kunde köpa sig en uppgradering. De frågade även mig om jag ville uppgradera, vilket jag tackade 'nej' till. Jag kom precis efter de båda som uppgraderade så det känns som om de hade gott om platser till försäljning.



Är det bara idag? Någon som vet hur beläggningen sett ut på sistone på SK963?
 
Hong Kong bär sig väldigt bra på cargo vad jag har förstått.. Så även om den är halvtom ibland så är det ingen risk får man hoppas
 
Förvisso oceaner av tid bort men i mitten av mig åker jag CPH-ARN-HKG och där är C9 till salu (expertflyer), seatmap vidöppen men lägsta plusgrade bud är 7000;-



Har du nån aning om vad framförvarande fick pröjsa? Eller fick du en summa erbjuden?


ResenärenLars skrev:Väldigt luftigt i kabinen på SK963 idag. Jag har en tvåa för mig själv och på mittenraderna sitter bara 2-3 personer.I PLUS sitter bara sex(!) personer. I Business verkar det också vara gott om plats då två personer som var bland de sista till gaten utan problem kunde köpa sig en uppgradering. De frågade även mig om jag ville uppgradera, vilket jag tackade 'nej' till. Jag kom precis efter de båda som uppgraderade så det känns som om de hade gott om platser till försäljning.Är det bara idag? Någon som vet hur beläggningen sett ut på sistone på SK963?Klicka för att utvidga...
 
ResenärenLars skrev:Väldigt luftigt i kabinen på SK963 idag. Jag har en tvåa för mig själv och på mittenraderna sitter bara 2-3 personer.I PLUS sitter bara sex(!) personer. I Business verkar det också vara gott om plats då två personer som var bland de sista till gaten utan problem kunde köpa sig en uppgradering. De frågade även mig om jag ville uppgradera, vilket jag tackade 'nej' till. Jag kom precis efter de båda som uppgraderade så det känns som om de hade gott om platser till försäljning.Är det bara idag? Någon som vet hur beläggningen sett ut på sistone på SK963?Klicka för att utvidga...




Flög för 3 veckor sen: SK963 på en lördag, SK964 på en söndag i Plus.

Plusgrade fungerade inte, fick ingen CU, kunde inte uppgradera mig på ARN eller HKG.

Plus och Business fullt.
 
ResenärenLars skrev:Väldigt luftigt i kabinen på SK963 idag. Jag har en tvåa för mig själv och på mittenraderna sitter bara 2-3 personer.I PLUS sitter bara sex(!) personer. I Business verkar det också vara gott om plats då två personer som var bland de sista till gaten utan problem kunde köpa sig en uppgradering. De frågade även mig om jag ville uppgradera, vilket jag tackade 'nej' till. Jag kom precis efter de båda som uppgraderade så det känns som om de hade gott om platser till försäljning.Är det bara idag? Någon som vet hur beläggningen sett ut på sistone på SK963?Klicka för att utvidga...


Påskveckorna tror jag generellt är dåligt lämpade för att jämföra beläggning.
 
squeezen skrev:Förvisso oceaner av tid bort men i mitten av mig åker jag CPH-ARN-HKG och där är C9 till salu (expertflyer), seatmap vidöppen men lägsta plusgrade bud är 7000;-Har du nån aning om vad framförvarande fick pröjsa? Eller fick du en summa erbjuden?Klicka för att utvidga...


Jag uppfattade det som att de framför mig skulle betala med poäng. Hörde inte hur mycket. Jag fick bara frågan om jag också ville uppgradera. Jag sa 'nej' utan att först fråga vad det skulle kosta, så tyvärr vet jag inte.
 
ResenärenLars skrev:Jag uppfattade det som att de framför mig skulle betala med poäng. Hörde inte hur mycket. Jag fick bara frågan om jag också ville uppgradera. Jag sa 'nej' utan att först fråga vad det skulle kosta, så tyvärr vet jag inte.Klicka för att utvidga...
35k från plus eller 50k från eko är fastpriset vill jag minnas.
 
Canadien skrev:35k från plus eller 50k från eko är fastpriset vill jag minnas.Klicka för att utvidga...
Tack.

Udda att plusgrade offer i poäng startar mätaren på 20.000 (plus till biz), men cash 7000:- känns som väldig obalans? Kan ju köpa poängen för mindre än 7000 och buda i poäng då.



Off-topic men när får Diamonds ev reda på CU kontra bud på plusgrade? Kan jag avvakta CU besult, om inget där, hinna lägga bud via plusgrade?

Sist alternativ såklart att uppgradera på flygplatsen finns ju med.



Kan jag isf göra det i CPH redan eller måste jag göra det vid transit på ARN?
 
MrDollar skrev:Har för mig att du måste göra det på ARN.Klicka för att utvidga...
Yikes, och dessutom ute vid gate? Eller kan den ökända loungen fixa det? (bara flugit via ARN två ggr, en till Luleå (10år sedan och en till London 12 år sedan, då statuslös).
 
squeezen skrev:Yikes, och dessutom ute vid gate? Eller kan den ökända loungen fixa det? (bara flugit via ARN två ggr, en till Luleå (10år sedan och en till London 12 år sedan, då statuslös).Klicka för att utvidga...
Servicedisken vid F-gaterna. Men fråga i loungen och i servicedisken under loungen på Arlanda, ibland orkar de ringa bort till F och ordna det åt dig.
 
squeezen skrev:Tack.Udda att plusgrade offer i poäng startar mätaren på 20.000 (plus till biz), men cash 7000:- känns som väldig obalans? Kan ju köpa poängen för mindre än 7000 och buda i poäng då.Off-topic men när får Diamonds ev reda på CU kontra bud på plusgrade? Kan jag avvakta CU besult, om inget där, hinna lägga bud via plusgrade?Sist alternativ såklart att uppgradera på flygplatsen finns ju med.Kan jag isf göra det i CPH redan eller måste jag göra det vid transit på ARN?Klicka för att utvidga...
Plusgrade går nästam alltid igenom 48h innan och nekas ca 36h innan. CU kommer tidigast 24h innan så du måste göra plusgrade först, är gräns på att lägga bud 48h innan eller liknande.
 
Back
Top