mha321
Medlem
Utan länk, men skaffa 2st Amex elite och 1st mastercard premium. Vänta ett par månader (eftersom mastercard poängen kommer lite varje månad), och så var det klart.Tar gärna del av det. Länk? Det var EB/*A som var på tal här.
Utan länk, men skaffa 2st Amex elite och 1st mastercard premium. Vänta ett par månader (eftersom mastercard poängen kommer lite varje månad), och så var det klart.Tar gärna del av det. Länk? Det var EB/*A som var på tal här.
Glöm inte att se till att ha minst ett köp/månad på mastercardet också...Utan länk, men skaffa 2st Amex elite och 1st mastercard premium. Vänta ett par månader (eftersom mastercard poängen kommer lite varje månad), och så var det klart.
Utan länk, men skaffa 2st Amex elite och 1st mastercard premium. Vänta ett par månader (eftersom mastercard poängen kommer lite varje månad), och så var det klart.
AMEX Elite kostar 4800 SEK/år.Kanon, då har vi ett klart exempel, inkl kostnad vi kan knyta till detta (4000+4000+1495=9495.
Då är nästa fråga. Hur många lägger ut 10kkr för att säkra EBG?
Inte jag när jag i mitt tycke får bättre förmåner för lite drygt halva pengen med ett platinum kort.Kanon, då har vi ett klart exempel, inkl kostnad vi kan knyta till detta (4000+4000+1495=9495.
Då är nästa (retoriska) fråga. Hur många lägger ut 10kkr för att säkra EBG? Omöjligt med definitiv data förstås, men vilka utom hard-core entusiaster som oss känner ens till möjligheten?
Antar att man helt kan blåsa Faran över nu när danska staten går in och räddar? Business as usual, ingen fara för Eurobonus etc...eller?
Jag är fullt medveten om att det var EuroBonus/*A som var frågan här, det var därför jag svarade på den.Tar gärna del av det. Länk? Det var EuroBonus/*A som var på tal här.
Jag är fullt medveten om att det var EuroBonus/*A som var frågan här, det var därför jag svarade på den.
Att två SAS Amex Elite plus ett SAS Mastercard Premium under ett kalenderår ger mer statuspoäng än vad som krävs för att bli guld är en etablerad sanning på forumet. Den har upprepats tiotals gånger. Fenomenet har funnits sedan minst 2018 när Amex började rea ut Elitekortet med tre gratismånader, något jag var snabb med att påpeka här:
AMEX (Elite, Premium mfl) avgiftsfria första tre månaderna | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
AMEX Elite kostar 4800 SEK/år.
Inte jag när jag i mitt tycke får bättre förmåner för lite drygt halva pengen med ett platinum kort.
Sen ska väl EU-kommissionen godkänna stödet?