Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Det har ju kommunicerats att deras intention är att ta majoriteten och då försvinner EuroBonus. Men det ska ju godkännas osv, men det är intentionen.
Nu ska vi väl inte gå saker i förväg här, men Eurobonus försvinner inte bara för att AF/KLM blir majoritetsägare. Det enda som sagts är att SAS ska underlätta för att slå ihop bonusprogrammen och att då Eurobonus går över till Flying Blue.
När och om detta sker vet ingen i dagsläget, tidigast 2025 men kan ju ävenm bli mycket senare än så.

Som sagts tidigare så har AFKL varit väldigt bra på att ge sina FB medlemmar fair deal vid ändringar av programmet och i stort.
Nu senast vart det ju business resan från Canada som prisades med 1500 miles, där lät AFKL alla som var FB Gold eller högre resan ligga kvar trots att det helt klart var en misstake fair.
Nån som varit med om att SAS gjort något liknande?
Låter bra och generöst, jag har inte följt AFKLM direkt innan detta med eventuellt alliansbyte. Jag hoppas alltid på det bästa såklart, sann optimist

Det har ju kommunicerats att deras intention är att ta majoriteten och då försvinner EuroBonus. Men det ska ju godkännas osv, men det är intentionen.
Jag har kanske frågat denna tidigare, men finns det källa på intentionen?
Jag har sett det skrivas om att det finns i kontraktet möjlighet för AFKLM att öka sin ägarandel successivt, men kommer inte ihåg någon text där det hävdas att det är deras mål?

Det upprepas ganska ofta av vissa här att AF/KLM har en intention, eller rentav SKALL köpa en majoritetspost i SAS, och att EuroBonus då SKALL införlivas i Flying Blue.

Detta är en trådsanning. Det har aldrig uttryckts i någon form av officiellt forum. Det står exempelvis INTE i det länkade pressreleasen, oavsett vad vissa försöker hävda.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nu senast vart det ju business resan från Canada som prisades med 1500 miles, där lät AFKL alla som var FB Gold eller högre resan ligga kvar trots att det helt klart var en misstake fair.
Nån som varit med om att SAS gjort något liknande?
2015 så prisades alla bonusbiljetter till 0 poäng i några timmar, folk fick åka på dessa bokningar.

Jag har kanske frågat denna tidigare, men finns det källa på intentionen?
Jag har sett det skrivas om att det finns i kontraktet möjlighet för AFKLM att öka sin ägarandel successivt, men kommer inte ihåg någon text där det hävdas att det är deras mål?

Här exempelvis står det att när och om AF tar majoritetsägande så ska SAS förbereda sammanslagning av programmen.

Vidare kan kolla på källmaterialet här och läsa att man efter två år har möjlighet att bli majoritetsägare. Det skulle man inte lyft om man inte funderar på det.

Jag tycker detta räcker för att dra slutsatsen att om AF/KLM blir majoritetägare ryker EuroBonus.

Det upprepas ganska ofta av vissa här att AF/KLM har en intention, eller rentav SKALL köpa en majoritetspost i SAS, och att EuroBonus då SKALL införlivas i Flying Blue.

Detta är en trådsanning. Det har aldrig uttryckts i någon form av officiellt forum. Det står exempelvis INTE i det länkade pressreleasen, oavsett vad vissa försöker hävda.

Tvåa på bollen
Skulle nog säga att det är mer än en trådsanning. Inget är givetvis klart förrän det är klart men är väl ändå mer eller mindre bekräftat att det är ett utav målen på halvlång sikt.

Tvåa på bollen
Skulle nog säga att det är mer än en trådsanning. Inget är givetvis klart förrän det är klart men är väl ändå mer eller mindre bekräftat att det är ett utav målen på halvlång sikt.

Precis så. Jag skulle nog säga att ambitionen är där, men att det fortfarande är långt ifrån säkert att det blir så.

Detta är ett forum så folk spekulerar hejtvilt om vad som kommer att ske.
Sedan så nämnde jag INGET om att AF,KLM kommer att öka sitt ägande i SAS utan vad personen över mig frågade (klausulen)

Toppen