Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

Ricci

Medlem
Fick andrahand info från SAS ansvarig förra veckan om att bokningarna inte ser så bra ut just nu.
Den personen som frågade följde inte upp svaret dvs om det gällde Business, ekonomi eller det "stora hela" (volym/intäkt)

SAS lär väl snart komma ut hur det ligger till.......man kan undra om vi kommer få se fler 3000kr kampanjer igen.:rolleyes:
 

andersl

Medlem
Det kanske förklarar att det fanns väldigt bra tillgång på bonusplatser under september för några veckor sedan, fanns enligt SAS web som mest 6 platser i business ARN-HKG nån dag runt 20 september (finns inte kvar nu). Kan inte påminna mig att jag har sett 6 award platser i business på någon flight tidigare.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Det kanske förklarar att det fanns väldigt bra tillgång på bonusplatser under september för några veckor sedan, fanns enligt SAS web som mest 6 platser i business ARN-HKG nån dag runt 20 september (finns inte kvar nu).

Just nu finns det inga awardplatser i business i år. Lite ströplatser i januari.

Hur såg det ut med boknings- och awardläge inför att SAS öppnade San Francisco?
 

andersl

Medlem
Den 25 september finns det 5 lediga i business ARN-HKG :)
Vid retur 5 okt finns det 8 lediga!!!
Perfekt vecka för HK semester, 2 public holidays under den veckan.
 

varva77

Medlem
Fick andrahand info från SAS ansvarig förra veckan om att bokningarna inte ser så bra ut just nu.
Den personen som frågade följde inte upp svaret dvs om det gällde Business, ekonomi eller det "stora hela" (volym/intäkt)

SAS lär väl snart komma ut hur det ligger till.......man kan undra om vi kommer få se fler 3000kr kampanjer igen.:rolleyes:
Väldigt trist att höra men inte oväntat med tanke på alla kampanjer där de skänker bort biljetter. Även näsbränna för ARN som hävdar att det finns ett sådant uppdämt behov av long haul direktlinjer. Dock förstår jag inte hur det någonsin skall kunna ta fart om inte samarbete inleds med de andra Star Alliance-bolagen som flyger på Hong Kong. En sådan här linje måste väl "kompletteras" med pax som skall till andra destinationer i Asien? Vad jag märkt är HK-linjen aldrig ett ben i en Asien-flygning eller har jag fel?
 
Fick andrahand info från SAS ansvarig förra veckan om att bokningarna inte ser så bra ut just nu.
Den personen som frågade följde inte upp svaret dvs om det gällde Business, ekonomi eller det "stora hela" (volym/intäkt)

SAS lär väl snart komma ut hur det ligger till.......man kan undra om vi kommer få se fler 3000kr kampanjer igen.:rolleyes:
Det kunne man næsten tænke sig. Man har også næsten foræret billetterne væk - og altid billigere fra Stockholm end fra København..
Da priserne var lavest kostede en retur i Business omkring 16.000DKK fra Stockholm.

Denne rutes succes eller fiasko bliver nok en god indikation for Arlandas fremtid som interkontinental SAS hub....
 
Toppen