Senaste nytt

Vad händer med SAS Hong-Kong planer?

agehall

Medlem
Välkommen hit och lycka till med uppgraderingarna. Det finns inte så mycket att säga förutom att det nog är smart att vara på Arlanda i god tid. Uppgraderingar är tyvärr ingen exakt vetenskap.
 

jumbooze

Medlem
Sådär, nu har brorsan och jag impulsköpt biljetter till Hong-kong i november.
3034 kr ToR per skalle, så det var svårt att säga nej. Planen är att uppgradera med poäng (15.000) till Plus på ditresan och med Optiontown (£240) till business på hemresan. Tar tacksamt emot tips/synpunkter, framförallt angående uppgradering!
Om du har poängen för uppgraderingen redan nu så kan du ju försöka med att reservera uppgradering även i förtid (30 dagar innan)...

På SAS intercontinentala flyglinjer kan du nu i förväg lämna in önskemål om uppgradering. Uppgradering kan ske från SAS Go till SAS Plus eller till SAS Business och från SAS Plus till SAS Business. Önskemål om uppgradering kan ske tidigast 30 dagar innan, och senast 55 timmar innan avgång.

Antalet platser som är tillgängliga för uppgradering är begränsat och du får besked om du har blivit uppgraderad eller inte 24 timmar innan avgång. Skicka in ditt önskemål om uppgradering nu!

Logga in och gå till uppgradering på SAS

Uppgradering till hgre klass och komfort - SAS
 

Andreas013

Medlem
Tack @agehall! Ser att jag tyvärr redan brutit mot det 2:a budordet, men det är inte alltid viljan och plånboken drar åt samma håll :) Och optiontown har inte svikit mig ännu...


>> @jumbooze. Poängen kommer under sommaren. Är ju ett halvår kvar till resan, men jag ska sätta en påminnelse på mobilen ang önskemål om uppgradering, tack för länken!
 

bnr

Medlem
Sådär, nu har brorsan och jag impulsköpt biljetter till Hong-kong i november.
3034 kr ToR per skalle, så det var svårt att säga nej. Planen är att uppgradera med poäng (15.000) till Plus på ditresan och med Optiontown (£240) till business på hemresan. Tar tacksamt emot tips/synpunkter, framförallt angående uppgradering!
När i november? :) Vi är tre från BC som kommer vara i Hongkong minst mellan 06NOV-08NOV, två av oss kvar till 10NOV.
 

agehall

Medlem
Jag har för övrigt en känsla av att HKG-linjen kommer att vara ganska fullbokad i premiumkabinerna, iallafall i början, så jag skulle inte räkna med att det finns några enorma mängder platser att uppgradera till.
 

fredrik996

Medlem
Vet någon här på forumet när det går att söka awardplatser på Hong Kong linjen med SAS hemsida, har läst att går att ringa tallinn men man vill ju frossa och söka lite också :D
 

FFS

Medlem
Vet någon här på forumet när det går att söka awardplatser på Hong Kong linjen med SAS hemsida, har läst att går att ringa tallinn men man vill ju frossa och söka lite också :D
Jag ringde Tallin för några veckor sedan och fick hjälp med att söka igenom två månader utan en enda plats i någon kabin. Min slutsats av det blev att det inte fanns några platser släppta
 
Toppen