Homer
Medlem
Något liknande skedde med poäng man hade på BMI, de gick över till BA.
en nackdel var att lifetime BMI Elites inte fick någon lifetime status hos BA
Något liknande skedde med poäng man hade på BMI, de gick över till BA.
Jag tror inte det händer något med poängen utan den övergår ograverat till nya bolaget. Möjligtvis med 2-4-1 voucher som är något Amex står för.
Samtidigt så vill de ju behålla frequent fliersarna och inte tappa dem till OneWorld. Så någon form av transfer lär det ju bli av både status och Miles. Men kanske inte 1:1Jag är verkligen inte insatt i sånt här, men har svårt att se Lufthansa (troligaste köparen får man förmoda) behandla poäng från Eurobonus som deras egna Miles&More, som generellt är svårare att både tjäna status och award på. Jag kan inte tänka mig att sötebrödsdagarna fortsätter om självständiga SAS upphör.
Jag är verkligen inte insatt i sånt här, men har svårt att se Lufthansa (troligaste köparen får man förmoda) behandla poäng från Eurobonus som deras egna Miles&More, som generellt är svårare att både tjäna status och award på. Jag kan inte tänka mig att sötebrödsdagarna fortsätter om självständiga SAS upphör.
Säkerligen.Och sist men inte minst, frågan; kommer man i så fall se över LCC koncept?
Ja då lär det gå som för VARIG på sin tid. Trevliga att flyga med men ägt av de anställda som inte hade förmåga att sköta det ekonomiska. Med nedläggning som resultat.Personalen borde köpa SAS, då borde åtminstone teoretiskt, riskerna för strejk minska.
Det är ju f.ö. en idé som borde tilltala grönsocialisterna som länge drömt om
löntagarägda företag Så nära var Volvo att bli personalägt | ETC
För er som minns avregleringen av flyget i EU början på 90-talet, då myntade ju Jan Carlzon att SAS skulle bli "One of five-95"Ajdå.. det här stycket är väl framförallt det som föranledde min fråga. Resten av artikeln är väl egentligen ingen nyhet för oss insatta.
”Skandinaviskt fokus kan man möjligen uppnå på flera sätt. Lufthansa har till exempel tagit över Swiss, Austrian Airlines och Brussels Airlines och driver dem nu som dotterbolag med starka lokala namn.
Det är en modell flyganalytikern Andrew Charlton på Aviation Advocacy tror vi får se mer av.
– Vi kommer att gå från ett 20-tal större bolag i Europa till bara 7–8 flygbolag. SAS och Finnair kommer att finnas kvar, men endast som nordiska varumärken hos ett större flygbolag, sa Andrew Charlton till SvD i början av året.”
Och som ett brev på posten dyker nya problem upp på himmelen...
Vad händer med Eurobonus om (mp) får sin vilja igenom ?
"Partiet vill också förbjuda flygbolagens bonusprogram"
MP vill höja flygskatten kraftigt - Norran, Skellefteå
/ TT