Rerouting funkade inte......LH har det ju lite körigt i dag så det är helt fullt i C och F på LX......
Ja får väl göra det och samtidigt påbörja ett reportage om dryckesutbudet.....dock med viss risk för att jobbet inte kommer att fullföljas eller vara behäftat med en del stavfel och luckor till följd av det digra utbudet......
Stämmer detta verkligen för LX flygning från Schweiz till annat icke EU land?Ja, EC 261/2004 lär ju kicka in för de kan ju knappast flyga in 4h på din flight över atlanten.
Eller så gäller det kanske för att resan startade från ett EU land?Stämmer detta verkligen för LX flygning från Schweiz till annat icke EU land?
Just för att Schweiz inte är med i EU så är detta en flygning mellan 2 icke EU länder med ett icke EU bolag.
Stämmer detta verkligen för LX flygning från Schweiz till annat icke EU land?
Just för att Schweiz inte är med i EU så är detta en flygning mellan 2 icke EU länder med ett icke EU bolag.
Även om det finns eventuella risk att jag inte får EC 261/2004 ersättning från SWISS, väljer jag nog SWISS före Air France och byte i Paris/CDG alla dagar i veckan...Det var en bra fråga. Jag har inte reflekterat över att Schweiz inte är med i EU. De är ju bara hang-arounds så egentligen gäller nog inte EC 261/2004 om man flyger med Swiss till andra icke-EU-länder. Det är ju isåfall en anledning att INTE flyga Swiss till USA.
Även om det finns eventuella risk att jag inte får EC 261/2004 ersättning från SWISS, väljer jag nog SWISS före Air France och byte i Paris/CDG alla dagar i veckan...