Senaste nytt

Vad göra med en miljon Finnair poäng

intuition

Medlem
Jag ser två platser 20 maj till BKK, så det är inte helt omöjligt att hitta. Men det är väldigt tunt med platser i business award och deras sökmotor är usel.
 

Jonas C

Medlem
Tidigare hade Finnair en Oneworld multi-carrier bonustabell med väldigt förmånliga priser. Trist att de avskaffade tabellen. Säkert efter att den fick spridning bland alla bloggare i samband med att Finnair sålde poäng som galningar under pandemin.
 

intuition

Medlem
Enligt dåvarande loyalty manager togs det bort för att det var väldigt få som använde det och de ville förenkla awardstrukturen. Hon hade ingen anledning att ljuga om det. Det nämndes iaf aldrig något om att det skulle ha utnyttjats på något orimligt sätt, och om det var fallet kunde de ha höjt priset. Men visst kan det ha funnits flera olika anledningar, omöjligt att veta om man inte satt på insidan vid det tillfället.
Oavsett, väldigt tråkigt att den är borta.
 

intuition

Medlem
Man kontaktar kundtjänst, och säger typ "jag ser inga awardplatser på följande flyg, kan ni väntelista mig för award?"
De debiterar poäng och skatter direkt och skickar en bokning som är väntelistad.

Det är en rätt chansartad process, man har ingen aning hur det går i bakgrunden och man kan vara väntelistad ända fram till 37 timmar före avgång.

Du ska också kunna avbryta väntelistan och jag tror då att du betalar vanlig avboknings-penalty, som är lika med betalda skatter+avgifter men max 50€.
 
Toppen