Senaste nytt

Vad göra 4 dagar i New York med 78-årig morsa?

011430121

Medlem
En av mina häftigast upplevelser i New York var en söndag morgon/förmiddag när vi var i Harlem på en gospel gudstjänst.
Vi fick möta en sådan kärlek från de som deltog i gudstjänsten de såg att vi hade ett annat etniskt ursprung kom fram och hälsade och undrade var var ifrån, barnet så fantastisk fint uppklädda och artiga.

Vi var tvungna att gå innan gudstjänsten var slut på grund av att hinna ut till EWR.
Pastorn avbröt och gudstjänsten och tackade oss för vårt besök och så bad han en bön tillägnad oss.
Dessvärre minns jag inte var lokalen låg exakt, någon stans mellan 110 och 114 gatan var det har försökt att hitta dit igen.
Måste erkänna att jag blir lite ”blöt i ögat” när jag tänker på upplevelsen.

Självklart har jag övriga trevliga minnen från NYC har rest några gånger med @fcx till New York och vid dessa resor brukar det bli 35-40k steg och ömmande fötter, han kan gå för långt ibland.

Ha en trevlig resa med Mor och bjud henne på oförglömliga livsnjutningar.
 

SK4628

Medlem
På Tenement museum finns en del trevliga guidade turer: Immigration Museum NYC | Tenement Museum
Sen finns ju flera "gratis" food-tours som jag tycker varit trevliga: The Best Walking Tours in NYC där bl.a. Lower East Side Food är lagom lång/långsam och utmanar smaksinnena lite lagom.

+1 på tenement museum. Blev tipsad om det av en lokalbo sist (var lite skeptisk) men det levererade över förväntan. Fascinerande guidade turer i bevarade ”invandrarhem” från förra sekelskiftet. Annorlunda sätt att lära sig om stadens historia - säkert särkilt intressant om man har någon släkt/annan koppling till någon som utvandrat till staterna.
 

Big Birger

Medlem
Brunch på Red Roaster! Jazza loss med morsan i dimmorna av en Bloody Mary
emoji6.png
På Tenement museum finns en del trevliga guidade turer: Immigration Museum NYC | Tenement Museum
Sen finns ju flera "gratis" food-tours som jag tycker varit trevliga: The Best Walking Tours in NYC där bl.a. Lower East Side Food är lagom lång/långsam och utmanar smaksinnena lite lagom.
Grymma tips! Reserverade platser på "Lower East Side Food" på direkten. Tack!
 

taxvalp

Medlem
Jag är ingen NYC-kännare av rang jämfört med andra här, men var nyligen på en utmärkt magishow i mindre format. Väldigt få gäster och hög klass. Fördrink tar man lämpligen i Gold Room inne i hotellet Lotte Palace som arrangerar showen. En unik upplevelse, finns mycket skrivet på nätet och de marknadsför knappt alls showen utan det går bra ändå…

NYC Magic Shows - Chamber Magic - New York Magician, Mentalist, Illusionist
 
Toppen