Senaste nytt

Vad gör ni på fritiden under tjänsteresor?

Penguin

Medlem
Många av mina resor går till USA, försöker alltid köra bil så mycket jag kan. Kan bli rätt roliga road trips.
Senaste resan innebar 3327 km bilåkande i en bil anpassad för mig och min datorväska, som slukade över 600 liter bensin under veckan.
Visa bifogad bild 151238

En annan gång passade jag och väskan på att gå ”super size”. Hyrdes dock inte via Hertz….
Är det en dbramante1928 Marselisborg du har? Jag har kört en sådan i mörkare läder sedan en tjänsteresa till Sthlm för över 15år sedan!
 
Många av mina resor går till USA, försöker alltid köra bil så mycket jag kan. Kan bli rätt roliga road trips.
Senaste resan innebar 3327 km bilåkande i en bil anpassad för mig och min datorväska, som slukade över 600 liter bensin under veckan.
Visa bifogad bild 151238

En annan gång passade jag och väskan på att gå ”super size”. Hyrdes dock inte via Hertz….
Visa bifogad bild 151239

Försöker också stanna till på lite sevärdheter…
Visa bifogad bild 151242 Visa bifogad bild 151243

En annan gång passerade man….
Visa bifogad bild 151244

Hinner även med lite sol i Texas…
Visa bifogad bild 151245

Och hälsa på en vän i San Diego, som köpt en bergstopp, hyvlat av toppen och byggt ett litet krypin där uppe.
Visa bifogad bild 151246

Naturligtvis är det mycket slit mellan bilderna, men om man brinner för att se världen så är bilresor fantastiska.
Wow ser riktigt spännande ut!
 

LarsCph

Medlem
Jeg har et to teams og en manager på vestkysten af USA hvor en stor del bor omkring Orgeon og Washington state. Det har givet nogen fine muligheder for sightseeing hvor som Fredde skriver at en bil er essentiel. Kan i øvrigt også nævne at Oregon er en af de få stater i USA hvor man har 0% sales tax, så der er mulighed for at købe lidt ind, både tøj og for eksempel Apple gadgets :)

Mutlnomah Falls ligger lige uden for Portland, OR - man kan køre forbi på et loop rundt om Mt. Hood.

20230429-IMG_7276.jpg 20230429-IMG_7278.jpg


Jeg syntes stedet virkede bekendt da jeg var der - men jeg var nødt til at Google hvor jeg havde set lodgen på Mt. Hood før! :)
20230429-IMG_7298.jpg

29 April - der var stadig en god mængde sne tilbage!
20230429-IMG_7306.jpg


En anden gang var jeg ude ved kysten, Stillehavet er imponerende - og her med et forlist skib
20231112-IMG_9493.jpg


Downtown Portland i AirBNB med udsigt.
20231112-IMG_9508.jpg 20231113-IMG_9511.jpg
 

Attachments

  • 20231112-IMG_9501.jpg
    {memory} MB · Visningar: 13

FilipJ

Medlem
Många av mina resor går till USA, försöker alltid köra bil så mycket jag kan. Kan bli rätt roliga road trips.
Senaste resan innebar 3327 km bilåkande i en bil anpassad för mig och min datorväska, som slukade över 600 liter bensin under veckan.
Visa bifogad bild 151238

En annan gång passade jag och väskan på att gå ”super size”. Hyrdes dock inte via Hertz….
Visa bifogad bild 151239

Försöker också stanna till på lite sevärdheter…
Visa bifogad bild 151242 Visa bifogad bild 151243

En annan gång passerade man….
Visa bifogad bild 151244

Hinner även med lite sol i Texas…
Visa bifogad bild 151245

Och hälsa på en vän i San Diego, som köpt en bergstopp, hyvlat av toppen och byggt ett litet krypin där uppe.
Visa bifogad bild 151246

Naturligtvis är det mycket slit mellan bilderna, men om man brinner för att se världen så är bilresor fantastiska.
Inte illa att nästan åka lika mycket bil väl på plats som du åker flygplan för att komma dit!
 

Fredde_G

Medlem
Jeg har et to teams og en manager på vestkysten af USA hvor en stor del bor omkring Orgeon og Washington state. Det har givet nogen fine muligheder for sightseeing hvor som Fredde skriver at en bil er essentiel. Kan i øvrigt også nævne at Oregon er en af de få stater i USA hvor man har 0% sales tax, så der er mulighed for at købe lidt ind, både tøj og for eksempel Apple gadgets :)

Mutlnomah Falls ligger lige uden for Portland, OR - man kan køre forbi på et loop rundt om Mt. Hood.

Visa bifogad bild 151251 Visa bifogad bild 151252


Jeg syntes stedet virkede bekendt da jeg var der - men jeg var nødt til at Google hvor jeg havde set lodgen på Mt. Hood før! :)
Visa bifogad bild 151253

29 April - der var stadig en god mængde sne tilbage!
Visa bifogad bild 151254


En anden gang var jeg ude ved kysten, Stillehavet er imponerende - og her med et forlist skib
Visa bifogad bild 151255


Downtown Portland i AirBNB med udsigt.
Visa bifogad bild 151257 Visa bifogad bild 151258
Multnomah Falls påminner lite om….Watkins Glen State Park, byggt på samma sätt men betydligt mindre vattenfall

IMG_0407.jpeg

IMG_0396.jpeg
 
Toppen