Senaste nytt

Vad gör ni på fritiden under tjänsteresor?

Mimer

Medlem
För egen del har songkick varit en ovärderlig hjälp under mina tjänsteresor, har hittat många konserter att gå på via songkick. Men det "kräver" förstås ett visst musikintresse.

Annars är jag ständigt på jakt efter bra ölställen, Untappd är ofta en riktigt bra hjälp där.
 

M.K

Medlem
Om tiden finns så brukar leta upp och beta av destinationens

- bästa margharita
- bästa shrimp / fish taco
- bästa bloody mary
- klättergym
- gå på bio

Försöker även åka lokaltraffik för att suga in så mycket som möjligt av stämningen.. kan gå mer eller mindre bra :)

Kul, jag har liknande listor. Bedruns mellan hotell, inte bara för kampanj men kul uppleva städernas utbud där. Testa hotellens frukostar, gym och sängar. Jag gillar även testa lokala finburgare som fungerar bra att äta ensam ute.

Lokala barer är också trevligt att besöka för ett glas eller två om orken finns. Jag har haft 130+ resdygn i många år, ofta i samma städer, så det blir lätt som hemma där. Det är därför väldigt skönt numera att ta det lugnt på hotellen många kvällar.

Lokaltrafik ger mer lokal kännedom, inte fel ibland faktiskt. Bio har jag typ slutat med då det nästan aldrig kommer något sevärt längre.
 

LPC123

Medlem
Jobb i Göteborg självklart möte med några BC medlemmar som har varit med från början, dessvärre har en flyttat tillbaka till Kina där han även var stationerad när vi båda börja läsa på BC i juni 2011

Nu svimmar nog någon Göteborgare (@GOTBound ) den resturang där vi nog har träffas flest gånger på är Källarkrogen en silltallrik och en Cola Zero sitter aldrig fel!
Är servitrisen som är dubbelgångare till Ulla Skog kvar där? :D Längesedan jag var där nu.
 

hco

Medlem
Längre promenad efter middag innan sömn. Speciellt om arbetet varit stillasittande (oftast).

Ofta långa arbetsdagar så finns inte tid till så mycket mer. Om nytt ställe, testa runt matställen/restauranger för att identifiera potentiella favoriter. Om bekant ställe, se fram emot att återbesöka favoriter.

Om längre resa i kombination med trevlig kollega/leverantör som också är där på jobbresa så kan det bli nåt pubbesök.
 
Instämmer med songkick, och lägger till bandintown och ra.co

Ibland köper jag lokaltidningen och läser med hjälp av google translate.

Besöker en livsmedelsbutik och köper Avecrem (spansk kycklingbuljong), godis till barnen, någon lokal öl och eventuellt något annat att ta med hem.

Jag vaknar ofta tidigt numera, och då tar jag en promenad, gärna till någon utsiktspunkt eller vid vatten.
 
Toppen