Senaste nytt

Vad gör man i Vilnius på en helg?

ulagun

Medlem
Nämnt det förut, men rekommenderar ett besök på Belmontas.
Pga av romantiska franskinspirerande omgivningarna med gamla bygnader, parker forsar små vattenfall och bra genuina restauranger är detta tydligen mest populära stället för brölloppsfester i hela Vilnius.
OK rökta grisöron som vår lokala vän bjöd på är inte min grej, men finns annan mycket välsmakande mat ( och dryck)
 

erixon

Medlem
Snart dags för en weekend i Vilnius :)
Har läst igenom tråden och kommit fram till att jag inte får missa KGB museet. Har ni några andra tips på aktiviteter och resturanger? Vi gillar vin o öl, kanske finns någon vinbar/vinprovning?
Amandus är dessvärre fullbokat helgen vi är där
Vi kommer bo på Comfort, förstått att det ligger en liten promenad utanför gamla stan men det kan vara uppfriskande ibland :)
 

hco

Medlem
Operan. Fint operahus. Byggt på 70-talet så inte klassiskt "gammalt" som en del andra hus. Vackra ljuskronor i foajén. Kom lite tidigare och häng i baren. Baren var fullpackad när jag var där inför konsert.

Neringa Restoranas.
Historisk restaurang. Liten historik i denna review: https://goo.gl/maps/tP1dXYfCTFKkXtdU8
Testa gulaschen. 5 min från Operahuset.

MO Museum. Modern konst. Inte jättestort men välkurerad utställning när jag var där. Mellan Comfort och gamla stan.
 
Toppen