Senaste nytt

Vad gör man efter att man landat mitt i natten i Tblisi?

Timotey

Medlem
Hitta ingen jättebra tråd att ställa frågan i. Jag och min sambo ska iväg på en längre resa till Georgien i maj och jag har nu börjat fundera på vad man gör när man landar 04:05 på Tblisi flygplats? Vet att det är fler av er som varit där och i stort sett alla flyg landar ju runt denna tid. Alla tips mottages, ja har ni några fler tips att komma med så tar jag gärna dem med. Vi ska vara en vecka i Tblisi med omnejd och sedan en vecka i Batumi.

Tack på förhand
 

erc

Medlem
Håller med tidigare inlägg. Undersök om ni kan få extremt tidig incheckning på hotellet.

Kommer ni använda hyrbil?
 
När jag har ankommit så tidigt har jag bokat en extra natt på hotellet och informerat i förväg om att jag kommer på morgonen (t ex. bokat 23e-27e och checkar in 04:30 24e).

Det finns inget av värde att göra kl. 04:00 på morgonen efter en flygning förutom att sova..
 

jolmic

Medlem
Hade samma situation. Bokade ett billigt hotell nära flygplatsen via booking. Taxichauffären vägrade köra mig dit, enligt honom var hotellet ägdt av nån maffia kille och egentligen var inget hotell. Jag stod på mig så han kötde mig dit och riktigt vissade det sig att det var nåt skumt med det. Ingen öppnade.
Så körde han mig till sin väns "hotell". 2 sängar svinkallt på rummet, inget varmtvatten i kranen. Kostade 100 spänn inkl. 2 öl. Bad honom att komma efter 6 timmar och köra mig till Tiblisi. Allt som allt ganska kul historia.
 

LSH

Medlem
Första gången jag gjorde detta hade jag bokat två nätter men vid incheckning kl 0500 skrattade personen och sa att "du skulle ju varit här igår". Dessutom checkade hon in mig på fel dag så att jag inte fick poäng (men fick betala) för extradygnet. Andra gången lät jag därför bli att boka och åkte till hotellet och frågade om de hade rum. På frågan "hur många nätter?" svarade jag "utcheckning imorgon". Betalade då bara för ett dygn. Hotellet i fråga är Moxy.
 
Toppen