Senaste nytt

Vad gör er glada på resan?

henke12

Medlem
Med inspiration av trådarna
Vad går er på nerverna på hotellet? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor och Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

undrar jag vad som gör er glada/nöjda på resan!

Förutom de självklara sakerna som pling i gaten som innebär vänstersväng och flådiga sviter på fina hotell då man bokat billigaste rummet är min favorit som händer allt för sällan:

- Då taxichauffören spontant drar upp kortmaskinen när man åker på fastpris ett par minuter innan man kommer fram till destinationen så man slipper göra det när man anlänt och på så sätt sparar in nån minut

Vad gör er lite extra glada på resan?
 

Delayed

Medlem
Vad gör er lite extra glada på resan?
Med risk att författa forumets hemskaste mening alla kategorier så blev jag faktiskt glad:

När traktorn efter att ha slirat i två timmar på grund av en lika överraskande som oplanerad vinter på Arlanda i februari, till slut lyckas backa 777an för avfärd mot Dubai, där jag istället för loungehäng får småspringa med eskort mellan gaterna för att hinna med den flight min väska bommar men som Emirates ändå lyckas leverera ca 250 kilometer från Bangkok mindre än tolv timmar efter den tidpunkt då jag själv landade.

Det gjorde ni bra Emirates!
 

dino_81

Medlem
Jag tänker väldigt modest. Jag nöjer mig med trevliga människor, det gör mig glad på resan.

Jag instämmer.

En vänlig blick eller en spontan hälsning från en medresenär i en annars stressad och egocentrisk miljö gör mig glad. Likaså ett intressant samtal med en främling under en flygning eller loungebesök. Säkerligen med någon man aldrig träffar igen.

Det är så jäkla enkelt att förgylla någons dag, men ändå sitter det så långt inne.
 

Big Birger

Medlem
En oväntad uppgradering är svårt att inte bli glad av.

Skulle till New York i augusti, och blev erbjuden att uppgradera till Business för 3800 kr. Funderade länge och väl, men blev snål. Väl i Oslo pep mitt boardingkort, och vips hamnade jag i Business ändå. Karma, när det är som bäst. Då blev jag riktigt glad och hade svårt att inte le från öra till öra när jag svängde vänster i planet. :)
 
Toppen