Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Är det bara jag som ställer/lägger dåligt diskade tallrikar eller bestick åt sidan? Har sett personer lägga bestick tillbaka i korgen som de inte var nöjda med.

Det irriterar mig, när diskplockarna på frukosten torkar borden med en så smutsig disktrasa att det lämnar spår på bordet.

Jag fullkomligen AVSKYR när personalen i frukostmatsalen tar disken innan jag är klar.
En del tar nästan besticken ur händerna på en.

Lämnar man bordet för att hämta mer, plockar dom ju bort även om man har lämnat halvfulla glas eller liknande, vilket får till följd att andra gäster tror är det är ledigt och tar platsen.
Irriterande!!!

Frukostar med bordsplacering och färdigdukade bord brukar vara en bra lösning...

I Sverige har jag alltid motsatt problem. Att disken aldrig plockas bort. Hel & halv-grisiga bord och inte en ledig plats med avtorkat bord.

Exakt i Sverige (överallt där jag varit), där dukar man inte innan, man plockar inte av efter gästerna och definitivt torkar man inte av borden). Man får jaga personalen och säga till på skarpen! . Och tar något slut tex äggröran 30 min innan frukosten slutar, då måste man säga till innan det kommer mera...

Plus att föräldrar låter barnen leka hela havet stormar...både personal och gäster flyr! .

Jag blir så nöjd när man sitter på hotell utomlands och allt ”bara” funkar...

Serveringspersonal som inte fixar bestikkoden, utan dukar bort tallriken medan man är och hämtar något annat :mad:
Har skrivit något omgivande om det jag också.
Jag hatar hatar hatar (!) när dom gör så.
Hände senast idag på Waterfront.
Det måste bli ett vansinnigt svinn helt i onödan när dom gör så, eftersom man får ta ny juice, nya ägg osv.
Och ge fan i att ta tidningen som ligger uppbläddrad. Jag är inte klar!!

Suck.

Jag ogillar verkligen odukade och skräpiga frukostmatsalar. Tyvärr utmärker sig svenska hotell negativt...

Så här tycker jag att det skall se ut.

13df82bfbd56b6636c7dca83da3b608b.jpg

Toppen