Passepartout
Medlem
Det första som kollas in är badrummet, superviktigt. Sen är det som många andra säger - eluttag vid sängen!!!
De e skillnad på äggröra o äggröra. Ser de inte fräscht ut tar ja ingen äggröra även om ja e sugen på de.Folk som på frukosten vandrar omkring ätandes på bacon med fingrarna från sin tallrik samtidigt som dom lyfter på alla lock och tittar på maten istället för att läsa på skyltarna.
Absolut, det gör jag också. Personerna jag syftar på är dom som lyfter på locken till 10 olika rätter men inte är intresserad av något av det dom tittar på. Jag har noterat väldigt många som tittar utan att ta något. Jag läser på skylten och om det låter intressant tittar jag.De e skillnad på äggröra o äggröra. Ser de inte fräscht ut tar ja ingen äggröra även om ja e sugen på de.
Heltäckningsmattor är vanligare på hotell än det borde vara (även i Sverige). Inget som stör mig "enormt"...men tycker det är sunkigt och känns 70-tal.
På tal om retrokänsla så har vissa hotell inte fattat att det nuförtiden finns flytande tvål utan envisas med de små gammalmodiga tvålarna.
Det skulle jag aldrig nöja mig med när det handlar om buffé. Förmodligen därför jag undviker detta koncept.Jag läser på skylten och om det låter intressant tittar jag.
Jag bor inte på dyra hotell men de flesta hotell jag bor i Kina och i Thailand har inte heltäckningsmatta i rummet."vissa"? Det är väl typ 90%? En del har visserligen båda alternativen men det är ju inte direkt vanligt med hotell som *inte* har en liten förpackad tvålbit?
Miss i citeringen från min sida - min kommentar handlade bara om tvålen och inte om mattornaJag bor inte på dyra hotell men de flesta hotell jag bor i Kina och i Thailand har inte heltäckningsmatta i rummet.
Antagligen för att det är lättare och enklare att moppa golvet än att dammsuga.
Ett problem me flytande tvål är refill. Tar hellre en inplastad hård tvål än en gammal refill som varit me om både de ena o de andra.