Housekeeping som knackar på dörren kl 07 för att städa.
Housekeeping som inte knackar, eller knackar på dörren vid 11 trots att jag checkat in 04 och har "Do not disturb" skylten ute tycker jag är värre.
Människor som betraktar lobbyn eller korridorerna som sin egna hall hemma där man kan ha underkläder eller bar överkropp tycker jag också är skitirriterande, om än något som sällan händer annat än i sommartider på hotell dit semesterresenärer åker.
Wifi mot avgift får mig att boka ett annat hotell, jag tycker det är för irriterande att behöva logga in för att kolla mailen i fem minuter innan jag ska gå. Visst, säkert inte en stor avgift men det irriterar mig.
Luftkonditionering som stängs av när jag lämnar rummet. Bara för att jag vill springa ut i 10 min och köpa en cola betyder det inte att jag vill ha ett rum som är 40 grader när jag kommer tillbaka. Egentligen skulle jag vilja kunna slå på luftkonditioneringen 10 min innan jag planerar komma hem i kokheta länder. Faktiskt irriterar "sätt in kortet för att få ström" konceptet mig extremt mycket, även om det säkert är miljövänligt. Eluttag irriterar mig i allmänhet, på ett hotell fanns eluttaget uppe på en vägg bredvid luftkonditioneringen (dvs uttaget till TV) och på andra sidan rummet. TV åkte ut och sladden hängde ner.
Hotell som ger mig en nyckel om jag checkar in med flera personer uppskattas inte heller. Är vi två vill vi rimligen ha två nycklar... En gång fick jag förklarat för mig att det var inget problem, om min vän kom till receptionen skulle de släppa in honom i vårt gemensamma rum. Oavsett när han kom och trots att de som satt i receptionen rimligen skulle bytas ut.