agehall
Medlem
En fråga till er vana resenärer: Vart kan jag hitta bälten som inte innehåller någon metall?
Prova den här länken...
Last edited:
En fråga till er vana resenärer: Vart kan jag hitta bälten som inte innehåller någon metall?
Jag har ett bälte som mycket sällan ger utslag men personalen insisterar alltid på att jag ska ta av det i alla fall. Brukar försöka dölja det genom att dra ut skjortan ur byxorna men hjälper inte ofta. Så även om du tar bort problemet kan symptomen finnas kvar...Prova den här länken...![]()
6. Jag har inga barn, men har inga problem med barn ombord. Jag håller dock barnens föräldrar ansvarig för att barnen beter sig
Tror man ska passa sig för att kritisera barnen som individer utan mer som Senator, hålla föräldrarna ansvariga. Jag har barn, 1,5 och 4 år. flög till BKK via DOH i julas och den lilla knallhatten var inte kul att ha ombord. Som föräldrar gjorde vi vårt yttersta för att försöka hålla honom lugn, sova, äta mm för att inte störa för övriga pax ombord. Alla är inte som vi, jag är medveten om det men stör man sig på barn eller andra "icke resvana" personer ska man nog betala för sig och hålla sig framför skynket. Precis som en föregående talare så är flyget för alla, i apklassen reser "svennebanan" med sina internationella motsvarigheter. .
Här har jag en annan syn. Barn är en del av omvärlden precis som alla andra människor och det är upp till oss alla att komma överens. När jag flyger är jag mycket glad om det är tyst och lungt omkring mig men förväntar mig inte det. Jag lägger precis som många andra ansvaret på föräldrarna att se till att barnet är väluppfostrat men förväntar mig inte att ett litet barn ska klara av att vara stilla/tyst i 10 timmar. Således tycker jag det är ok att ett barn låter så länge jag ser att föräldrarna bryr sig och försöker få barnet tyst. Detta oavsett resklass.Jag håller med dig, i ekonomiklass är det helt OK att ta med sig barnen och som förälder göra sitt yttersta för att förhindra att småbarnen stör. Ekonomiklass är som Mc Donalds, "till för alla" och man får köpa rätt många udda beteenden. Problemet som jag ser det uppstår när folk släpar med sig småbarn framför skynket och tror att det är lika OK att förvandla den delen av kabinen till en lekstuga! Jag anser att business/first class, som inte är till för den stora massan, kräver större hänsyn och respekt för att andra ofta har betalt en ansenlig summa för att få lugn och ro. Därmed lämnar man, precis som vid andra vuxna tillställningar, antingen småbarnen hemma eller reser i ekonomi!![]()