Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Klassiker, det värsta är när man flyger long haul och sitter i en kabin som passeras av ekonomiklasspassagerare. Vet inte hur många ilskna blickar jag fick när jag flög hem från BKK en gång, som om jag hade gjort någonting emot dem.

En av anledningarna till varför jag alltid väljer den främre Business kabinen om sådan finns. Visserligen är vänstersvängen trevlig, men det är skönt att inte bli stirrad på under boarding.

En av anledningarna till varför jag alltid väljer den främre Business kabinen om sådan finns. Visserligen är vänstersvängen trevlig, men det är skönt att inte bli stirrad på under boarding.

När valet finns. På SAS från Oslo till new York för ett par veckor sedan skedde all boarding från dörren längst fram så alla gick genom business. Blev åtminstone en 6-7 ryggsäckar i ansiktet under tiden jag satt och försökte uppskatta den återinförda champagnen.

Förövrigt tveksam till att det var sas fel - såvitt jag kunde se hade de blivit tilldelade en gata som inte hade räckvidd till bakre dörren. Vet inte om det alltid är så på Oslo, det är enda gången jag flugit longhaul därifrån, men jag misstänker att det kan finnas en koppling till en 787, en 340 och en 777 för Norwegian, samtliga vid gate, och 2 av dem med många timmar försening enligt tavlorna.. (den 3e fanns överhuvudtaget inte på tavlorna).

Men fortfarande irriterande.. :) men jag tycker väska i ansiktet är betydligt värre än utstirrning. Och det håller även i economy - hur svårt kan det vara att hålla koll på att ens väska inte slår i allt och alla på vägen?

This really grinds my gears....
Beskrivelse:
Svart bredt felt = baggasjebåndet
Gul strek = den gule linjen som omkranser baggasjebåndet på arlanda (DO NOT STAND IN FRONT OF THIS LINE)
Lilla prikker = den gjengse passasjer som helst vil stå oppå baggasjebåndet for å komme først til kofferten sin
Grønn prikk = meg, som stiller meg unna irriterende saueflokk (lilla prikker)
Blå prikk = årets flyplass-dust som stiller seg rett foran meg, innenfor den gule linja. Og ja, det er som det ser ut, ingen folk rundt oss.

13881051773_f17b389508_b.jpg

That guy. Really. Grinds my gears! Fatter ikke hvordan det går an, men det gjorde visst det....

men jag tycker väska i ansiktet är betydligt värre än utstirrning. Och det håller även i economy - hur svårt kan det vara att hålla koll på att ens väska inte slår i allt och alla på vägen?

Det där förstår jag faktiskt inte. Hur svårt kan det vara att plocka av sig ryggsäcken INNAN man stiger in i planet? Underlättar betydligt då man inte slår in i något + att det går lättare att slänga upp den på hyllan.

Läser Ni vad som skrivs och vad Ni skriver?

Saknar verkligen smileys i tråden eller menar många här på fullt allvar vad de skriver?

Folk som plockar en väska utan att vara säker på att det är deras. Bara för att din väska är en röd Samsonite med priotag så betyder det inte att väskan du gick i väg med var din!!! Det finns en anledning till att namnet står på tagen.

Folk som plockar en väska utan att vara säker på att det är deras. Bara för att din väska är en röd Samsonite med priotag så betyder det inte att väskan du gick i väg med var din!!! Det finns en anledning till att namnet står på tagen.

Råkade ut för detta i vintras på Arlanda. Inte nog med att jag hade fulaset och mest sönderslagna väskan på bagagebandet, så höll någon precis på att gå iväg med den när jag gick fram till bandet. Priority taggen borde ju ha sagt något till människan…

Toppen