Är lite av en tidsfacist så det ska mycket till för att jag ska hamna i tidsnöd.
Men när jag valt kö till incheckningen och börjar närma mig min tur så kan jag känna viss irritation när det visar sig att den framför mig har 15 kompisar som stått en bit ifrån och väntat nu helt plötsligt förflyttar sig före mig i kön. Men som sagt, jag har oftast tiden och har sällan biljetter som ger mig rätt till prioritet. (Hoppas jag får hänga på BC ändå.

)
Älskar flygplatser och att se den mångfald som av olika anledning är där.
Som nämnts tror jag att i synnerhet vi svenskar tyvärr väntar för länge eller inte alls säger till. Utan knyter näven och surnar till. Blodtrycket stiger och resan får en grå blöt filt över sig.
Om man istället försöker be snällt innan irritationen växt till sig tror jag nog att man kommer förvånas över hur lätt det är att få bra respons tillbaka. Som någon nämt tidigare har vi ju sällan en aning om de andra passagerarna.
Är de flygrädda?
Är de på väg till en begravning?
Är det deras allra första resa och de har lagt alla sina besparingar på just detta?
Alla är inte lika priviligierade att köpa sig till extra service.
På en av mina senaste resor till Peking störde jag mig på ett gäng som höll "planeringsmöte" ståendes i gången bredvid mig. De pratade och skrattade högt trots nattbelysningen.
Istället för att jag sa till dem gick jag till gallyt och bad crewn om hjälp. Jag satte mig och jag behövde bara vänta en kort stund så var problemet löst.
Efter att ha skummat igenom tråden ler jag åt kommentarer gällande "gamla flygvärdinnor 40+" "Fagra fröknar".
Crew är där för din säkerhets skull. Inte för att herrar ska ha något vackert att lägga ögonen på.
Att döma personer efter deras yta, det kan jag störa mig på.
Detta gäller även crew. Mycket pinsamt den gången en pax före mig går på planet och tar vänster direkt. Crew hänvisar henne till höger varpå pax svarar att denne visst ska till vänster. Pax var kvinna, mulatt och klädd i sprakande "bohemklädsel".
Hade vi varit i USA hade nog bolaget blivit stämda rejält.