Senaste nytt

Vad gäller vid sjukdom och bonusresa?

joa

Medlem
Bokad för poäng hos SAS där jag är medlem och flyger Turkish.
Grabben är inte så pigg och det börjar närma sig.
Om man inte kan åka med gissar jag att det är läkarintyg på plats som gäller.
Meddelar man SAS om man inte kan åka med och vad har man för rättigheter och hur gör man man ny biljett? Lär ju näppeligen hitta en ny bonusbiljett de närmare dagarna....
Hilfe.....

Bokad för poäng hos SAS där jag är medlem och flyger Turkish.
Grabben är inte så pigg och det börjar närma sig.
Om man inte kan åka med gissar jag att det är läkarintyg på plats som gäller.
Meddelar man SAS om man inte kan åka med och vad har man för rättigheter och hur gör man man ny biljett? Lär ju näppeligen hitta en ny bonusbiljett de närmare dagarna....
Hilfe.....
Det är bara att boka av och få tillbaka vad ni betalat. fram till 24tim innan avgång. En summa kommer do troligen behållaminns inte vilken av dom det är.

Pratat med SAS, Folksam och de hänvisade till SOS. Eftersom det är inom 24 timmar gör inte SAS nåt.
Kollar runt lite på forumet och det finns en del bra trådar.

Du missar en väldigt viktig detalj. Är du iväg på resan nu och sjukdom gäller för hemresan? I så fall är det ditt försäkringsbolag som kommer gå in och troligtvis boka om er via SOS.

Är det utresan och ni inte påbörjar resan är det ju bara att avboka allt, kan du visa sjukintyg så ska det väl vara OK med senare avbokning än 24h också tror jag (detta behöver man dock koll aupp då jag inte har koll på de reglerna).

Generellt är det dina försäkringar som täcker eventuella "skador" ni åsamkas vid sjukdom, inte flygbolaget som står för det.

Toppen