Senaste nytt

Vad gäller med Swiss och Lufthansa access till Lounge och Fast Track på Arlanda?

M&M-korten är ju "brandade" med ett flygbolag. När jag signade upp mig för ett tag sedan (för matchningen) fick jag välja på alla bolag inom LH Group plus LOT och något bolag till. Valde av någon anledning Lufthansa och det känns som om därmed Lufthansa är det bolag som huvudsakligen kommunicerar med mig. På boardingkorten står det "LH SEN"

Senator med LH + LOT businessbiljett = business lounge.
För att komma in i guldloungen med en LOT-biljett måste senatorkortet vara från LOT.
M&M-korten är ju "brandade" med ett flygbolag. När jag signade upp mig för ett tag sedan (för matchningen) fick jag välja på alla bolag inom LH Group plus LOT och något bolag till. Valde av någon anledning Lufthansa och det känns som om därmed Lufthansa är det bolag som huvudsakligen kommunicerar med mig. På boardingkorten står det "LH SEN"
Men det valet avgör väl bara vilken färg kortet har och möjligen vilka reklamutskick man får?

Men det valet avgör väl bara vilken färg kortet har och möjligen vilka reklamutskick man får?

Det är tydligt att det avgör mer än så. Jag har också fått frågan när jag gick in i en lounge vilket Senatorkort jag har (det var dagen då crowdsourceskitet hände så de kunde inte se det automatiskt utan fick visa).

Gamla konton fick inte välja och det är baserad på vart man är registrerad. LH tog hand om ROW ink sverige. LX för CH residents. OS för AT och LO för PL.

Rörigt...
Jag har inom kort en flygning med Austrian i economy med en statuslös kompis.
Är själv Senator hos LH.
Fast track spelar ju ingen större roll på ARN numera men lounge?

Toppen