Senaste nytt

Vad gäller med Swiss och Lufthansa access till Lounge och Fast Track på Arlanda?

Har försökt hitta svar med tycker det jag läst är lite motsägande så jag frågar expertisen.......

Två resenärer, status: MM senator resp. frequent flyer

Resa 1: ARN-ZRH
Biljetter: Swiss, en ekonomi och en ekonomi light
- Fast track på ARN?
- SAS Gold lounge på ARN eller annan lounge?

Resa 2: ARN-MUC
Biljetter: Lufthansa, två business
- Fast track på ARN?
- SAS Gold lounge på ARN eller annan lounge?

......och så undrar jag har Swiss loungetillgång i Valencia (Spanien)? Ser ingen på swiss.com, men sett att LH group har det på ett annat ställe.
När det står LH group innebär det då alltid, LH, Swiss och Austrian eller är det fler bolag med?

När det står LH group innebär det då alltid, LH, Swiss och Austrian eller är det fler bolag med?
Enligt deras hemsida tillhör även Brussels och Eurowings Lufthansa Group (när det gäller passagerartrafik).

Edit. Vad som gäller för Air Dolomiti, Discover, Edelweiss, CityLine, City Airlines är oklart när det gäller tillgång till lounge/fasttrack.

Senator har fortfarande fast track och tillgång till SAS guld lounge så sväng vänster o skanna som vanligt bara.

Har du kännedom om man flyger THAI Royal Silk och ROP Gold om man då kommer in i nån av SAS loungerna? Olika information från olika håll. Har försökt få kontakt med loungen per telefon men det går tydligen inte.

Har du kännedom om man flyger THAI Royal Silk och ROP Gold om man då kommer in i nån av SAS loungerna? Olika information från olika håll. Har försökt få kontakt med loungen per telefon men det går tydligen inte.
Kommer tyvärr inte ihåg. Men SAS har satt upp en skylt vid reception vilka bolag man kommer in. Det är iaf LH group (SN,OS,LH,LX) , LOT och några till.

Flög Brussels i fredags från ARN i C med Senator inlagt. Grinden visade rött kryss.

Gick till personalen. Fick visa boardingkort. Sedan Senatorkort. Knappande i datorn. Sedan boardingkort igen. Och Senatorkort igen. Manuellt insläppt.

CPH:
Fasttrack NEJ.
Guld-lounge JA.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är det ett himla springande tvärs över flygplatsen 4 ggr om du kommer med tåget...

Toppen