Senaste nytt

Vad gäller med miles på codeshare?

agehall

Medlem
Kanske risk för lite OT (kan flytta just denna diskussion till ny tråd), men: åkte code share i vintras/våras ARN - CDG - AUH - MLE o retur; det var Air Fance flight nummer på samtliga segment, men Etihad som operator på CDG - AUH- MLE, funkade fin fint och gav bra med FB-miles.
Elaborera gärna "farligheten" så jag, och andra, vet vad jag/vi ska hålla utkik efter i fortsättningen.

Se #1 i Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor . Problemet är att man aldrig på förhand kan säga vad man egentligen köpt.

Vem var det som nyligen flög på en SQ codeshare i business som LH helt plötsligt tyckte var economy?
 

agehall

Medlem
Jag har haft egna erfarenheter när jag haft KL codeshares på annan metall och saker inte alls fungerat så som man förväntar sig (och så som de gör inom OW). Därför kan jag inte annat än rekommendera folk att avstå från codeshares. De leder oftast bara till problem.
 
Jag flög Lufthansa-metall med LATAM-prefix (JJ) på en biljett utställd av LATAM (957 ticket stock). Jag ville retrokreditera till British Airways Executive Club, men jag fick ett standardsvar, "I’m afraid we are unable to complete your claim for Avios and Tier Points on the following flight... If you have any questions about claiming for Avios and Tier Points, please refer to our FAQs on ba.com". Rätt eller fel?
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag flög Lufthansa-metall med LATAM-prefix (JJ) på en biljett utställd av LATAM (957 ticket stock). Jag ville retrokreditera till British Airways Executive Club, men jag fick ett standardsvar, "I’m afraid we are unable to complete your claim for Avios and Tier Points on the following flight... If you have any questions about claiming for Avios and Tier Points, please refer to our FAQs on ba.com". Rätt eller fel?
Du får inga avios eller Tier points om flygning utfördes av Lufthansa.
 
Toppen