Senaste nytt

Vad gäller i samband med tidsändring för awardflight?

Men SAS guldsupporten sa specifikt att jag skulle claima hos SAS.
Och det begriper jag inte - det går emot all logik här.

Det är ju ungefär som att du köper en vara på ICA och när det är fel på den får du pengarna tillbaka från COOP för den. Du har visserligen bokat biljetten av SAS och eftersom det är en award så ställs den ut på 117-stock, men det gör inte automatiskt att SAS är skyldiga att ersätta dig för vad andra bolag ställer till med.

Och det begriper jag inte - det går emot all logik här.

Det är ju ungefär som att du köper en vara på ICA och när det är fel på den får du pengarna tillbaka från COOP för den. Du har visserligen bokat biljetten av SAS och eftersom det är en award så ställs den ut på 117-stock, men det gör inte automatiskt att SAS är skyldiga att ersätta dig för vad andra bolag ställer till med.
Mm, håller med. Men jag börjar med SAS då det är instruktionen jag fått. Givet den feedbacken vi sett här ang. gästfriheten hos Turkish kundservice känner jag att jag har större chans hos SAS kundservice oavsett..

Givet den senaste terroristattacken i Istanbul, så känns den nya flightrutten helt ok. Jag skrotar planen att köra en heldag stopover-tur i IST. Det känns halvsäkert där..

Toppen