Senaste nytt

Vad gäller angående fast track för medresenär utan status?

Ställer frågan här om någon har ett bra svar.

Jag åker med en vän från Amsterdam-Arlanda med SAS i Ekonomi, vi är på samma bokning.
Jag har Guld-kort och är berättigad till Gold Track på Amsterdam.
Min vän har ingen direkt status.
Kan han gå med mig i Gold Track som +1 eller behöver han stå i den "vanliga" kön?

Tack!
Bara för skoj skul, fick du med honom? Nu för drygt 3 veckor sedan flög jag själv Amsterdam - CPH med SAS, själv EBG och en statuslös kompis på samma bokning. Personen som bemannade Fast Track vid AMS sa att det faktiskt var tillåtet, men efter lite skoj om vart vi skulle och att han ville besöka Sverige var vi snabbt igenom!
 
Bara för skoj skul, fick du med honom? Nu för drygt 3 veckor sedan flög jag själv Amsterdam - CPH med SAS, själv EBG och en statuslös kompis på samma bokning. Personen som bemannade Fast Track vid AMS sa att det faktiskt var tillåtet, men efter lite skoj om vart vi skulle och att han ville besöka Sverige var vi snabbt igenom!
Faktiskt INTE var tillåtet skulle det stå.
 
Bara för skoj skul, fick du med honom? Nu för drygt 3 veckor sedan flög jag själv Amsterdam - CPH med SAS, själv EBG och en statuslös kompis på samma bokning. Personen som bemannade Fast Track vid AMS sa att det faktiskt var tillåtet, men efter lite skoj om vart vi skulle och att han ville besöka Sverige var vi snabbt igenom!

Det gick alldeles utmärkt, vi gick bara rätt igenom utan att behöva nämna något.
Kollade dock på hans utförda biljett innan och där stod det att även han va EBG*, så det hjälpte nog till i scannern =)
 
Toppen