Senaste nytt

Vad får man extra i Norwegian Premium?

Mer strul nu.
"Sten" fast - i nya Norwegianstrulet | Nöje | Expressen Nöje | Nöjesnyheter Musiknyheter Filmnyheter

Extra tråkigt när inte DY har champagne ombord och man måste skåla i mousserande som dessutom inte är gratis.

De har i alla fall champagne på de korta linjerna, låter märkligt om det bytts ut mot
mousserande på långlinjerna när det ändå inte är gratis...

https://www.norwegian.com/Global/global/Menu/MENU_NORWAY_SWEDEN_DENMARK.pdf

...Verkade likna SAS Plus på longhaul och det tyckte min sambo kändes helt ok. Nu vet vi att det inte var så. Testade något nytt som inte höll måttet och nu vill vi varna andra.

Trist att din sambo fick en flygtur som inte levde upp till förväntningarna. Tycker dock att detta utmärkta forum ska användas till att berätta om vad som är bra och dåligt med vissa produkter samt våra upplevelser. Att börja posta "varningar" för att man inte gillade maten och stolen känns sådär. Själv vill jag inte bli varnad utan upplyst, därefter kan jag dra mina egna slutsatser.

Vi som läser här är vuxna människor och kan värdera texter med både bra och dålig kritik. Skriv att din flickvän tyckte stolen var skit, det är okej. Jag vet andra som tyckte stolen var utmärkt, mest för att de jämförde med sätena längre bak i kabinen och inte med riktiga businesstolar. Jag tror din "varning" handlar mer om förväntningarna än på själva produkten. Det hade varit bättre IMHO att konstatera att de som tror att de ska få en riktig moderna businesstol kommer att bli besvikna.

Jämför gärna med Bryants recension av bl.a. sätet. http://www.businessclass.se/forum/reserapporter/12104-norwegian-b787-oslo-malaga-i-premium-economy-1-aug-2013-a.html. Efter att han läst hans recension så förstår man att det här inte är någon riktig sovprodukt. Detta helt utan varningar.

Avslutningsvis vill jag önska dig och sambon ett Gott Nytt År och hoppas ni får en mysig och kul vistelse i Florida. :)

Nu flög hon under radarn om man säger så. Trots att hon är journalist så snackade hon endast ytligt med DY:s kommunikationsdirektör som vilken turist som helst. Hon hade nog inget problem med Kjos. Som tur var hade jag bokat vegetariskt till henne innan avgång trots att hon äter både fisk och skaldjur. Gick väl ner men när de serverade frukost på kvällen så tyckte hon nog de borde ta en funderare. Att vin och annan dryck bara ingår till måltiderna är ju också dåligt enligt henne.
Att sedan personalen nästa enbart består av typ thailändare tycker hon givetvis var förkastligt men det som var värst trots allt var stolen som hon svor över allt annat. Helt fruktansvärd och då är hon nätt och 160. Kunde inte sova alls! Inte värt att betala extra för alls!

Det låter lite som när man köper ett premiumpaket på ett charterbolag. Då kan man plötsligt få middag med vin till frukost.

Talar kabinpersonalen endast engelska? Då kan jag förstå att man blir lite besviken när man köpt en resa med skandinaviskt bolag.

Det låter lite som när man köper ett premiumpaket på ett charterbolag. Då kan man plötsligt få middag med vin till frukost.

Talar kabinpersonalen endast engelska? Då kan jag förstå att man blir lite besviken när man köpt en resa med skandinaviskt bolag.

Kabinpersonalen talar även Thai.
Det är absolut ingen hemlighet att Kjos använder Thai kabinpersonal på sina 787 flygningar.

Det handlar om vad man får extra på Norwegian premium. Och jag hoppas då också man får skriva vad man inte får i denna tråd. Nämligen champagne eller andra bubblande drycker och det gäller nog även nyårsafton trots den nu aktuella förseningen.

Konstig resonemang tycker jag. I så fall ska vi börja att diskutera massor om vad som inte ingår i SAS Go också? :confused:

Folk har förmoga att läsa själv vad som ingår eller inte ingår i biljetten på respektiv flygbolags webbsida. Om det inte står något explicit om att A ingår, då ingår inte A helt enkelt.

Meny USA och Thailand - Norwegian

Det börjar bli en hel del "mosa DY" på forumet de senaste dagarna. Jag är inget större fan av dem heller, men ska man komma med kritik så bör den vara välgrundad. Att champagne inte ingår är nog någonting man helt enkelt måste utgå ifrån om det inte explicit står något annat, så man får hitta något annat att kritisera dem för. Och ur den källan finns det ganska mycket att ösa ur för tillfället...

Dock så står det faktiskt inte på hemsidan vad man erbjuder för drycker och snax till försäljning på longhaul (endast på shorthaul), så i den här kritiken finns det faktiskt en kärna av sanning.

Konstig resonemang tycker jag. I så fall ska vi börja att diskutera massor om vad som inte ingår i SAS Go också? :confused:

Folk har förmoga att läsa själv vad som ingår eller inte ingår i biljetten på respektiv flygbolags webbsida. Om det inte står något explicit om att A ingår, då ingår inte A helt enkelt.

Meny USA och Thailand - Norwegian

Diskuteras förvisso en hel del här om vad som ingår i SAS Plus och SAS Business.

Toppen